לשכת העיתונות הממשלתית תקים שתי מחלקות חדשות

שתי מחלקות חדשות יוקמו: היחידה לעיתונות כלכלית-אזרחית והיחידה לעיתונות רוסית

התרחבות בלשכת העיתונות הממשלתית: שתי מחלקות חדשות יוקמו בקרוב בלשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) - היחידה לעיתונות כלכלית-אזרחית והיחידה לעיתונות רוסית.

לע"מ פרסמה בסוף השבוע מכרזים פנימיים חדשים לאיוש תפקידי מנהל לשתי המחלקות. אם לא ייבחרו עובדים לתפקידים, יפורסמו מכרזים פומביים הפונים לציבור הרחב.

היחידה לעיתונות כלכלית-אזרחית תארגן תדרוכים, סיורים ופגישות בנושאים כלכליים מול נציגי העיתונות הזרה, תלווה ויתדרך את נציגי העיתונות הזרה בתחום הכלכלי, תיזום ימי עיון והשתלמויות לעיתונאים זרים-כלכלים, במטרה להפגיש אותם עם המשק הישראלי ולהעביר להם את דבר הממשלה ומסריה.

היחידה לעיתונות רוסית תהיה אחראית על הטיפול בעיתונות הזרה דוברת השפה הרוסית, תיזום תדרוכים, סיורים ופגישות מול עיתונאים דוברי רוסית, תרגום הודעות הממשלה לרוסית והזמנת משלחות עיתונאים דוברי רוסית לארץ.

שני התפקידים החדשים מצטרפים לתפקיד נוסף שאויש רק לאחרונה בלע"מ, של אחראי על תרגום וטיפול בתכנים מול התקשורת הערבית המקומית והזרה ,שתחת תחום אחריותו הפצת הודעות לתקשורת בשפה הערבית מטעם משרד ראש הממשלה, משרדי הממשלה, בית הנשיא, הכנסת ועוד. כמו כן תחת אחריותו גם שמירה על קשר עם העיתונאים הזרים והישראלים בכלי התקשורת השונים בשפה הערבית.

לדברי מנהל לע"מ, אורן הלמן, "בעצה אחת עם שר ההסברה יולי אדלשטיין החלטנו להקים את שתי המחלקות, מתוך כוונה לחשוף את העיתונאים הזרים הפועלים בישראל לתחומים נוספים שאינם קשורים לקונפליקט הישראלי-ערבי, כהמשך לפרויקט TMTI (There's more to Israel) שהשקנו, במסגרתו נחשוף את העיתונות הזרה לתופעות חיוביות בישראל.

"המחלקה הרוסית חשובה במיוחד, מכיוון שיש לתגבר את הקשר של הממשלה עם העיתונות הרוסית בישראל ובחו"ל, שכן זוהי עיתונות המגיעה למאות מיליוני אנשים ברחבי העולם".