רשות ני"ע מציגה: מנגנון השוואת דמי ניהול בקרנות הנאמנות

שירות חדש לציבור המשקיעים באתר האינטרנט של רשות ניירות ערך: מנגנון המאפשר מעקב אחר השינויים בדמי הניהול בקרנות הנאמנות לאורך זמן

רשות ניירות ערך מודיעה היום (ב') על שירות חדש לציבור המשקיעים באתר האינטרנט של הרשות: מדובר במנגנון המאפשר לציבור לבצע השוואה של דמי ניהול היסטוריים בקרנות הנאמנות. ברשות ניירות ערך מוסרים כי עד היום לא ניתן היה להשוות לדמי הניהול ההיסטוריים שניגבו בכל סוג קרנות בשנים הקודמות.

מהרשות נמסר עוד כי במנגנון שמוצג היום באתר האינטרנט ניתן לבצע השוואה של דמי הניהול בכל קטגוריה בנפרד בכל יום מראשית שנת 2008 ועד היום. באופן זה, המשקיעים יוכלו לעקוב אחר השינויים שחלו בעלות החזקת הקרן לאורך זמן ולבחון את דמי הניהול של הקרן או הקרן שהם שוקלים לרכוש ביחס לדמי הניהול המקובלים באותה קבוצת סיווג של הקרן ולשלב את המידע הזה בתהליך קבלת ההחלטה. כך יוכלו להחליט האם לרכוש יחידות קרן, להוסיף להחזיק בהן או למכרן.

בשנים האחרונות מפרסמת הרשות מידע סטטיסטי שוטף ומעודכן על שכר מנהלי הקרנות בישראל. עד היום המידע פורסם באופן שפירט מהו טווח דמי הניהול הנגבים בענף הקרנות ובקבוצות הסיווג השונות של קרנות הנאמנות.