ריצ'ארד ראסל: "למרות העליות - לא זמן טוב להיכנס לשוק"

גורו ההשקעות ריצ'רד ראסל: "הערכים בשוק לא טובים - תשואות הדיבינד במניות הדאו ג'ונס מתחת ל-3%" ■ על סיום ה-QE2: "ערך האג"ח האמריקניות יצנח; הריבית תזנק"

"הערכים בשוק המניות אינם טובים", כתב גורו ההשקעות ריצ'רד ראסל, בניוזלטר האחרון למנויו. "למרות ששוק המניות נמצא במגמה שורית כביכול, עדיין לא ברור למשקיעים אם זהו זמן טוב להיכנס פנימה - וזו הסיבה האמיתית".

ראסל, מחבר הניוזלטר המפורסם "Dow Theory Letters", המתבסס בין היתר בניתוחיו על תיאוריית הדאו של צ'ארלס דאו מהמאה ה-19, הוסיף כי "אכן מדובר בשוק שורי. מנגד, אני בוחר שלא להשקיע במניות, בגלל שאני לא אוהב את הערכים".

ראסל הסביר כי תשואות הדיבידנד של מרבית החברות נמוכות מדי לטעמו, וכי הוא "לא אוהב לרוץ לזרועותיו של שוק לחוץ המחכה להתפתחויות". בזמן שתשואות הדיבידנד הממוצעות במניות הדאו ג'ונס הינן מתחת ל-3%, "זה לא זמן טוב היסטורית להתחיל לסחור", מסביר ראסל.

"כמובן שהדאו ושוק המניות כולו עשויים להיכנס לראלי מכאן ואילך, אבל כמו החובט שמתמודד מול מגיש חכם - אני מעדיף שלא לחבוט בהגשה הזו. שכך יהיה, אני מניח שחלקכם חושבים שאני פשוט זקן שוטה שחש יותר מדי כבוד למילים כמו 'סיכון' ו'ערכים'", כותב ראסל.

בהתייחסו לסיום תוכנית ההרחבה הכמותית (QE2) בחודש יוני, ציין ראסל כי "כיוון שהפדרל ריזרב הפסיק לרכוש אג"חים, ערכן צפוי עכשיו לרדת בעוד הריבית צפויה לעלות. זה יזרוק את הכלכלה שלנו לכל הרוחות. ברגע שהכלכלה תיעשה גרועה עוד יותר, ה'פד' יאולץ בסופו של דבר להיכנס שוב ולהתחיל לרכוש".