מתחרה לחוגלה: מגה החלה לייבא חיתולי האגיס מטורקיה

מגה: החיתולים יימכרו בחנויות הרשת במחירים הנמוכים בכ-25% מהמחירים הנהוגים בשוק ■ חוגלה: המוצר המיוצר במפעלי חוגלה בטורקיה הוא בסטנדרט נמוך מזה המקובל בישראל

רשת הקמעונאות מגה הודיעה היום (ג') כי החלה לייבא באופן עצמאי אריזות של חיתולי המותג האגיס. מדובר ביבוא ממפעל של חברת חוגלה הנמצא בטורקיה.

ממגה נמסר כי החיתולים יימכרו בחנויות הרשת במחירים הנמוכים בכ-25% מהמחירים הנהוגים בשוק, וכי בשלב ראשון יימכרו האריזות בסניפי מגה בול.

"מגה החלה ביבוא חיתולי האגיס ממפעל חוגלה בטורקיה המייצא למדינות רבות בעולם. נמשיך למכור מוצרים של חוגלה בתקווה שכולם יתיישרו מול המחירים החדשים", נמסר ממגה.

לדברי זאב וורמברנד, מנכ"ל החברה, "זוהי בשורה אמיתית לציבור הצרכנים, שיכולים ליהנות ממותג איכותי ומוביל ברמת איכות בלתי מתפשרת במחירים זולים בעשרות אחוזים. אני מקווה כי הוזלת המחיר באריזות שלנו יובילו להוזלה משמעותית של כלל הקטגוריה".

תחת היבוא המקביל ישווקו בחנויות הרשת אריזות "האגיס פרידום" ו"האגיס אורגני". במגה מדגישים כי אריזות היבוא יימכרו בחנויות הרשת יחד עם אריזות המותג המתחרה והמוצרים האחרים בקטגוריה.

ממגה נמסר כי המחיר הרגיל של אריזת האגיס הכוללת 48 יחידות (ללא מבצע) עומד כיום על 60 שקל לאריזה, כלומר 1.25 שקלים ליחידה. המחיר הרגיל של אריזת האגיס המיובאת ברשת מגה יעמוד על כ-50 שקל לאריזה של 54 יחידות, כלומר 0.92 שקלים ליחידה - פער של 25%.

על-פי נתוני סטורנקסט, שוק החיתולים בישראל מוערך בהיקף כספי של כ-450 מיליון שקל בשנה ונשלט על-ידי חוגלה קימברלי ופרוקטר אנד גמבל. חוגלה שולטת בקטגוריה זו עם נתחי שוק של 71.3% באמצעות המותג האגיס והמותג טיטולים, כאשר המותג האגיס לבדו כמוביל שוק תופס נתח שוק של 57.5% מכלל הקטגוריה. המותג פמפרס חולש על נתח שוק של 23.4% בלבד.

"סטנדרט נמוך"

מחוגלה קימברלי נמסר בתגובה: "המוצר המיוצר במפעלי חוגלה קימברלי קלארק בטורקיה הינו מותאם לסטנדרט המקובל בשוק הטורקי, שהוא נמוך מזה המקובל בישראל, הן ברמת הספיגה והן באיכות החומרים המרכיבים את המוצר. מכיוון שהמוצר מגיע באריזות דומות ל'האגיס פרידום' המיוצר בארץ, ומאחר שכאמור האיכות נמוכה יותר, חוגלה מפנה את תשומת-לב הצרכנים להבדלים שבין המוצרים".