אל-אריאן: "סיכוי נמוך שה'פד' יחיל תוכנית רכישות שלישית"

המנכ"ל המשותף של קרן פימקו: "העלות תועלת של החלת התוכנית כעת - נמוכה" ■ אל-אריאן הוסיף כי "לפיכך, עלינו לעדכן כלפי מטה עוד יותר את תחזיות הצמיחה של הכלכלה העולמית"

"יש סיכוי נמוך כי הפדרל ריזרב יחיל תוכנית רכישות נוספת", אמר המנכ"ל המשותף של קרן פימקו, מוחמד אל-אריאן, בריאיון לסוכנות "רויטרס".

"יש סבירות נמוכה בעת הנוכחית לתוכנית רכישות נוספת, בהתחשב בכך שעלות התועלת של החלת תוכנית כזו כעת נמוכה", אמר אל-אריאן, בהתייחסו לסיום תוכנית ההרחבה הכמותית של ה'פד', שהסתיימה ב-30 ביוני השנה - אשר במסגרתה רכש ה'פד' אג"ח ממשלתיות בהיקף של 600 מיליארד דולר.

"לפיכך, עלינו לעדכן כלפי מטה עוד יותר את תחזיות הצמיחה של הכלכלה העולמית, וכן נכונות של הפדרל ריזרב לקחת סיכונים נוספים לפגוע בתדמיתו", דברי אל-אריאן.

אל-אריאן אמר הדברים לאחר שהתבטא מוקדם יותר השבוע בנוגע לדיוני התקציב בארה"ב, כאשר אמר כי "חדלות פירעון בארה"ב לטווח הקצר, תוביל להשלכות קטסטרופליות".

אל-אריאן התייחס למצב בו נשיא ארה"ב אובמה, לא יוכל להוביל את נציגי הקונגרס להסכמה על קיצוצים בתקציב, כדי לאפשר העלאת תקרת החוב בהיקף 14.3 טריליון דולר: "אם זה יקרה, אנחנו נעבור לחיות בממלכת אי-הוודאות". לדבריו, יש סבירות שהממשל ישותק "פשוט בגלל פרטים טכניים".