אבי ורטהים הרים ידיים: אינספייר ביקשה הקפאת הליכים

זאת בגין חובות של 211 מיליון שקל‎‎ ■ גם החברה-הבת רבינטקס ביקשה הקפאת הליכים, בגין חובות של 136 מיליון שקל ‏

‎‎חברת אינספייר השקעות, שבשליטת אבי ורטהיים (חתנו של מוזי ורטהיים, מבעלי בנק מזרחי-טפחות וקוקה-קולה ישראל), הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה להקפאת הליכים למשך 60 יום. גם החברה-הבת רבינטקס ביקשה הקפאת הליכים, בגין חובות של 136 מיליון שקל.

היקף חובות החברה מסתכם ב-211 מיליון שקל: הוא כולל חוב של 50.6 מיליון שקל לבנק הפועלים; 84.4 מיליון שקל לקרן המנוף אוריגו; וחוב של 75.6 מיליון שקל למחזיקי אג"ח.‏

חברת האחזקות אינספייר מחזיקה בחברות התעשייתיות רימוני, תדיר-גן וחברת המיגון רבינטקס, הנתונה בקשיים חמורים בעצמה.

רבינטקס פנתה אף היא בבקשה להקפאת הליכים בגין חובות של 136 מיליון שקל, הכוללים חוב של 77 מיליון שקל למחזיקי האג"ח וחוב של 33.1 מיליון שקל לבנק הפועלים. החברה מציעה למכור את פעילות המיגון האישי שלה לאחידטקס נצרת, תמורת 42 מיליון שקל.

בחודש מאי הציע ורטהיים למחזיקי האג"ח של אינספייר להמיר את חוב האג"ח במניות החברה, ששווין נאמד במיליוני שקלים בודדים - "תספורת" של 95% מהחוב, והצעתו נדחתה. ורטהיים טען כי אין ביכולתו להכניס כסף לחברה. ככל הידוע, החברה הפרטית אורוור, שבאמצעותה הוא מחזיק באינספייר, חייבת לבנק הפועלים עשרות מיליוני שקלים.

אינספייר ו-ורטהיים הידרדרו למצב הנוכחי לאחר הפסד של 218 מיליון שקל בשנים 2008-2010. ההחזקות בחברות-הבת, ובהן רבינטקס ותדיר-גן כאמור, משועבדות לבנקים ולקרן המנוף אוריגו. ‏‎‎‏