תחקירי מחירי יוקר המחייה, ובעיקר סיקור וליווי המחאה סביב חרם הקוטג', חיזקה את מעמדו של אתר "גלובס" בחודש יוני האחרון - כך עולה מהנתונים המעודכנים של גוגל טרנדס, כלי המדידה של ענקית האינטרנט גוגל.
על-פי המדידה, "גלובס" שיפר את מעמדו במהלך יוני, כשהשיא הגיע עם פרוץ פרשת הקוטג' באמצע החודש שעבר, דבר שסייע לאתר להמשיך להוביל את רשימת האתרים הכלכליים עם 110-145 אלף גולשים שונים ביום מישראל, לפי נתוני טרנדס. אגב, נתוני האמת של אתר "גלובס" גבוהים משמעותית יותר.
לאתר "דה מרקר", לפי טרנדס 75-120 אלף גולשים שונים ביום, כשהאתרים "כלכליסט" ו"ביזפורטל" נותרו עם מספר גולשים כמעט זהה לחודש מאי - 60-75 אלף גולשים שונים ל"כלכליסט" ו-55-60 ל"ביזפורטל".
במקביל, התפרסם היום (ב') גם סקר TIM של חברת TNS טלסקר לחודש יוני, שמציג תמונה שונה, לפיה האתרים הכלכליים נחלשו בחודש שעבר ורשמו ירידה כללית של 14.5%. על-פי נתוני הסקר, אתר "גלובס" רשם שיעור חשיפה של 12.7%, בעוד אתר "דה מרקר" רשם חשיפה של 13.3% ואתר "כלכליסט" - 14.5%.
נתוני גוגל טרנדס יוני 2011
רוב האתרים יורדים
מחוץ לזירה הכלכלית, נתוני גוגל טרנדס לחודש יוני מציגים תמונה מעורבת: רוב האתרים המובילים בישראל שמרו על כמות גולשים דומה לעומת חודש מאי, מלבד פייסבוק ו-ynet שנחלשו. על-פי גוגל טרנדס, אתר פייסבוק ירד ל-1.45 מיליון גולשים שונים ביום לאחר שבחודש מאי מספר הגולשים עמד על 1.5 מיליון. אתר וואלה שמר על סטטוס קוו בחודש יוני עם 750 אלף גולשים שונים ביום, בעוד אתר ynet המשיך להיצמד אליו, אך רשם ירידה קלה והגיע לממוצע של 730 אלף גולשים שונים ביום לעומת ממוצע של 750 אלף בחודש מאי.
אתר mako נותר עם ממוצע של 450 אלף גולשים שונים ביום, וכך גם אתר נענע10 שרשם ממוצע של 420 אלף גולשים שונים ביום. אתר msn שמר על כמות גולשים ממוצעת של 210 אלף גולשים שונים ביום, כמו אתר תפוז ששמר על 190 אלף גולשים שונים ביום.
סקר TIM: פייסבוק? בירידה?
גם על-פי סקר TIM חודש יוני לא היה חודש מוצלח במיוחד עבור מרבית האתרים המובילים, מלבד ארבעה שרשמו עלייה בשיעורי החשיפה. אתר גוגל שמר על מעמדו כאתר המוביל בישראל עם חשיפה של 91.1%, זהה כמעט לזו של חודש מאי ורמה דומה גם לחשיפה שלו לפני חצי שנה.
אתר פייסבוק, לעומתו, המשיך את מגמת הירידה שלו ורשם חשיפה של 68.4% - ירידה של 5% לעומת מאי. עם זאת, בראייה רב-שנתית הרשת החברתית רשמה זינוק של 177% בחשיפה מאז יוני 2008 ועד לחודש שעבר. גם יו-טיוב רשם ירידה של 5% עם חשיפה של 64.1% בחודש יוני, אבל מחזק את מעמדו בישראל עם השנים ורשם עלייה של 80% מאז יוני 2008.
אתר וואלה רשם חשיפה של 63.1% בחודש יוני, ירידה של 4%. אתר ynet ירד גם הוא והגיע לחשיפה של 58.2%, ירידה של כ-8%.
ארבעת האתרים היחידים ברשימה שרשמו עלייה בשיעורי החשיפה בחודש יוני היו mako עם חשיפה של 37.7% (עלייה של 2%), אתר נענע10 שממשיך במגמת עלייה והגיע לחשיפה של 29% (עלייה של 3%), אתר זאפ עם חשיפה של 25.8% ועלייה מינורית ואתר nrg עם חשיפה של 21.3% (עלייה של 6%). אתר נוסף שרשם עלייה מרשימה הוא יאהו, שהגיע לשיעור חשיפה של 12% בחודש יוני, עלייה של 38% לעומת חודש מאי השנה.
יוני_2011_TIM_סקר טים יוני 2011
וואלה שופס מוביל את המסחר האלקטרוני
אתר וואלה שופס ממשיך להיות אתר המסחר האלקטרוני המוביל בישראל - לפי נתוני סקר TIM לחודש יוני. וואלה שופס, שהודיע היום (ב') על מינויה של סיגל כספי למנכ"לית החדשה לאחר שש שנים כסמנכ"לית סחר ושיווק באתר, רשם חשיפה של 14.6% בחודש יוני לעומת 14.1% בדצמבר 2010. אחריו נמצא אתר ebay שזכה בישראל לחשיפה של 14.1% ביוני. אחריהם נמצאים בפער ניכר אתר אולסייל עם חשיפה של 5.2%, אתר 1000P עם חשיפה של 4.5% ואתר נענע שופס עם חשיפה של 3.7%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.