מכירות הבתים מיד שנייה בארה"ב בשפל של 7 חודשים

מכירות של בתים פרטיים נפלו ב-0.8% ל-4.77 מיליון בתים לעומת מכירות של 4.81 מיליון במאי, זאת לעומת ציפיות השוק כי המכירות יעלו ל-4.9 מיליון בתים במונחים שנתיים

יום לאחר שפורסמו נתונים מעודדים הקשורים לשוק הנדל"ן בארה"ב, מתפרסמים היום נתונים חלשים שמראים כי מכירות הבתים הקיימים נפלו ביוני לשפל של 7 חודשים. על רקע התחדשות ההאטה הכלכלית בארה"ב והחולשה בשוק העבודה.

האיגוד הלאומי של סוכני הנדל"ן בארה"ב דיווח היום כי מכירות של בתים פרטיים נפלו ב-0.8% ל-4.77 מיליון בתים לעומת מכירות של 4.81 מיליון בתים מיד שניה בחודש מאי, זאת לעומת ציפיות השוק כי המכירות יעלו ל-4.9 מיליון בתים (במונחים שנתיים).

הנתונים הפתיעו את הכלכלנים בעיקר לאחר שבמאי דווח על עלייה של 8.2% במכירות הבתים התלויות של בתים מיד שניה (מכירות תלויות הן אותן מכירות שכבר נחתם בהן זכרון דברים אך טרם יצאו לפועל, נתון שנחשב כאינדיקציה טובה המקדימה בחודש חודשיים את המכירה בפועל, י.ג.).

הכלכלן הראשי של האיגוד אמר עם פירסום הנתונים: "כלכלה חלשה מאד הובילה למכירות חלשות", זאת לאחר ששיעור ביטולי המכירה זינק ל-16% לאחר ששיעורם במאי עמד על 4% בלבד.

האיגוד גם הוריד את תחזית המכירות שלו לשנת 2011 ל-5 מיליון בתים לעומת צפי קודם להיקף מכירות בטווח שבין 5.1-5.2 מיליון בתים קיימים.

המחיר החציוני של בית מיד שניה בארה"ב עלה ביוני ב-0.8% לעומת מחירו בחודש יוני בשנת 2010 והסתכם ב-184,300 דולר.