"סיטריקס רצתה לרכוש אותנו, אבל לא הסכמנו על המחיר"

חברת גיזמוקס גייסה מסיטריקס 2.5 מיליון דולר ונמצאת בפיילוט עם ענקית התקשורת T&AT ■ המנכ"ל: "בסופ"ש האחרון חתמנו על חוזים בהיקף 2.5 מיליון דולר"

חברת Gizmox גייסה 2.5 מיליון דולר עם מחברת הווירטואליזציה סיטריקס הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 14 מיליארד דולר, וכן חתמה איתה על הסכם אסטרטגי. בשבועיים שעברו מאז, היא חוותה קפיצה משמעותית בהכנסות.

גיזמוקס פועלת בתחום התוכנה לארגונים, הוקמה בשנת 2007 וצמחה בחממת שדה בוקר שבשליטת מעין ונצ'רס. היא גייסה 7.5 מיליון דולר בלבד, מעסיקה 20 עובדים ומכוונת גבוה.

נבות פלד, מנכ"ל ושותף-מייסד, אמר בראיון ל"גלובס": "הכול קורה מהר. רק בסוף השבוע האחרון קיבלנו חוזים ל-5 מיליון שורות קוד, ועבורנו המשמעות היא הכנסה של 2.5 מיליון דולר. בשבועיים האחרונים קיבלנו חוזים בהיקף של 5 מיליון דולר. "בנוסף, חברות מחקר מעריכות כי בחמש שנים הקרובות יהיו 60 מיליארד שורות קוד שיצטרכו התאמה לענן וסלולר ואנחנו רוצים להיות שם ולממש את הפוטנציאל הזה".

גיזמוקס מפתחת את פלטפורמת Visual WebGui, שמאפשרת פיתוח ושימוש יעיל של אפליקציות מבוססות ווב, המיועדות להרצה על-גבי שרת מרוחק.

- מה משמעות ההסכם עם סיטריקס?

פלד: "הם משקיעים בחברה, ואנחנו נכנסים לתהליך שבסופו ניתן יהיה לאחד מוצרים. עשינו עבודת הכנה של שישה חודשים במרכז הפיתוח שלהם באוסטרליה לפני שחתמנו. אנחנו יודעים מה לעשות כדי להציע פתרון משותף שישנה את הפרדיגמה המוכרת בשוק היישומים הארגוניים. המוצרים שלנו יהיה בשוק כבר באמצע 2012".

- סיטריקס ידועה כרוכשת סדרתית וההסכם נשמע מקיף. למה לא נסגרה עסקת רכישה?

"היא חברה הוגנת. רכישה הייתה על הפרק, אבל לא הייתה הסכמה על המחיר. החלטנו שנעבור כברת דרך יחד ואז נחזור להערכת השווי. אולי נגיע להסכמה בהמשך".

בסוף 2007 גיזמוקס שילמה 500 מיליון דולר עבור חברת הווירטואליזציה הצעירה XenSource. כך, למרות היחסים החמים עם סיטריקס, גיזמוקס ממשיכה לרקוד על כמה חתונות.

דורון ליבשטיין, יו"ר הפורטל תפוז ולשעבר בכיר במיקרוסופט, מכהן מתחילת השנה כיו"ר גיזמוקס. "יש לנו יחסים עמוקים עם מיקרוסופט. צריך להבין ש-70% מהיישומים הארגונים בעולם הם של מיקרוסופט", הוא אומר, "אם אנחנו מציעים מוצר לשוק הזה, אנחנו חייבים לטפל גם ביישומים האלה".

מה שמיקרוסופט מנסה לעשות שנים

עיקר הכנסותיה של גיזמוקס הן המרות של יישומים ארגוניים לסביבת ענן, בין היתר, אצל לקוחות כמו בנקים ועיריות בישראל.

בשנת 2009 החברה התקשתה לגייס הון. במהלך יוצא דופן היא הרשתה לעובדי החברה להשקיע. באותו סבב גיוס גיזמוקס גייסה 2 מיליון דולר, כאשר 800 אלף דולר הגיעו מהעובדים, שמחזיקים כיום ב-18% בחברה.

המטרה של גיזמוקס היא לשפר את היכולות של יישומים, כגון אאוטלוק, הנמצאים פיזית על מחשב לבין אלה הנמצאים באינטרנט; קהל היעד שלה הוא ארגונים שמעוניינים לאפשר גישה מרחוק ליישומים שלהם במחשב או בסלולרי.

"התחלנו בתהליך הפיתוח על דוט.נט של מיקרוסופט, פתחנו את הקוד וקראנו למתכנתים לתרום ולהשתמש", אומר פלד, "כיום אנחנו יכולים לאפשר העברה מלאה של יישומים ארגוניים לאינטרנט, וזה רשום כפטנט. אנחנו מקרינים את המידע על הדפדפן, ומאפשרים לבצע פעולות מבלי להכביד על המחשב, על הטלפון או על המחשב הנייד.

"פיתחנו פלטפורמה שמאפשרת המרה או שדרוג של יישומים ארגוניים לענן, מבלי שהפונקציונליות או הביצועים שלהם ישתנו. אין סיבה שיהיו פערים גדולים כל-כך בין יישומים שרצים על המכונות פיזית לבין יישומי ענן".

בעיה נוספת שניסו לפתור בגיזמוקס היא אבטחת המידע. "שתי הבעיות הללו הגדירו את החברה והמוצרים שלה. המסקנה הייתה שצריך לסדר את האינטרנט מחדש. אז עלתה השאלה למה שנצליח במקום שבו מיקרוסופט נכשלת כבר שנים", אומר פלד, "והנה, אחרי חמש שנים פיתחנו פלטפורמה שפותרת את הבעיות, בגישה חדשה לגמרי. היום יש לנו פלטפורמה שמתאימה לארגונים שחווים צמיחה מואצת, ורוצים שכל היישומים שלהם יעבדו בכל סניף.

"כשארגון מבקש להעביר את היישומים לשימוש באינטרנט הוא יכול לפתח את השדרוג או לקנות מוצרים קיימים. חברות כמו סיטריקס מוכרות יישומים ארגוניים שחלקם יכולים לעלות 600 דולר לשנה למשתמש".

- למה סיטריקס משקיעה ומשתפת פעולה עם חברה מתחרה?

פלד: "היא מבינה שזה העתיד, שגיזמוקס מציעה מוצר שזול ב-97% מהחלופות האחרות. אנחנו לא מתקינים שום דבר על המחשבים הארגוניים, ואין התנגשות עם מערכות קיימות במערך המחשוב הארגוני".

- מיקרוסופט לא מגלה עניין ברכישה שלכם?

ליבשטיין: "נפגשנו לפני כשנה עם מי שהחליף את ביל גייטס כארכיטקט התוכנה הראשי, ריי אוזי, שביקר בישראל, והתלהב. הפתרון שלנו אולי מתאים לחזון של מיקרוסופט אבל קשה לקליקה הוותיקה בארגון לעשות את הסוויץ' התפיסתי".

- יש לכם שיתופי פעולה נוספים?

"כן. אנחנו בתהליך של פיילוט עם AT&T".