הבנקים באירופה יפסידו 20.6 מיליארד א' מחבילת החילוץ ליוון

זאת, בעקבות מחיקת ערך האג"ח היווני שבבעלותם ■ "הבנקים אמורים להיות מסוגלים לעכל כל 'תספורת' של החוב היווני, זה כבר מתומחר במניות שלהם"

הבנקים הגדולים באירופה צפויים להפסיד 20.6 מיליארד אירו (29.7 מיליארד דולר) ממחיקת הערך של אג"ח יווני שבבעלותם, זאת, על רקע חבילת החילוץ השנייה שגיבשו אמש (ה') בכירים באיחוד האירופי בשווי כולל של 169 מיליארד אירו.

לפי ההסכם שגובש, הבנקים יסכימו מרצונם להוריד את ערך האג"ח היווני ב-21% במסגרת הסכם החלפת האג"ח. נציין כי 90 מהבנקים הגדולים באירופה מחזיקים כעת ב-98 מיליארד אירו מהחוב היווני.

הבנק הצרפתי BNP Paribas צפוי להפסיד מיליארד אירו, Societe Generale יפסיד 50 מיליון אירו ודויטשה בנק יפסיד 317 מיליון אירו.

"הבנקים אמורים להיות מסוגלים לעכל כל 'תספורת' של החוב היווני, זה כבר מתומחר במניות שלהם", אמר אנדרס פלייסר, אנליסט בנקים בכיר בחברת M.M. Warburg. "הפוקוס היה על השגת חבילת חילוץ ליוון ולמנוע את אפקט הדומינו למלווים היוונים מחוץ למדינה".

נזכיר כי תוכנית החילוץ גובשה אמש ליוון כוללת 109 מיליארד אירו מגופים אירופיים בנוסף ל-50 מיליארד אירו מהסקטור הפרטי. מטרת הסיוע היא לאפשר לכלכלת יוון להתאושש לאחר שנקלעה למשבר חוב אדיר.