סופה של אגדה: ג'ורג' סורוס סוגר קרן הגידור אשר בבעלותו

איל ההשקעות ג'ורג' סורוס מסיים את תפקידו כיו"ר קרן הגידור "סורוס", שתנהל מעתה רק את כספי המשפחה ■ סורוס יחזיר למשקיעים כספים בהיקף מיליארד דולר

איל ההשקעות ג'ורג' סורוס, מסיים את תפקידו כיו"ר קרן הגידור "סורוס" אשר בבעלותו, ומחזיר את הכספים המוחזקים בקרן למשקיעים - בהיקף של מעל מיליארד דולר. כך עולה ממזכר ששלח סורוס ללקוחותיו היום (ג').

לאחר החזרת הכספים למשקיעים, יתרכז סורוס בן ה-81 בניהול הכסף שלו ושל משפחתו, המוערך בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד דולר.

סורוס הוא מהמשקיעים הבולטים בשווקים הגלובליים בכלל ובוול סטריט בפרט, ועשה את מירב הונו ממסחר במט"ח - כאשר רכש מטבעות שלדעתו עמדו בפני ייסוף ומכר מטבעות שעמדו בפני פיחות. סורוס זכה לפרסום רחב היקף כאשר הימר נגד הליט"ש ב-1992, ציפייה שאכן התממשה שנה לאחר מכן (הליט"ש יצא ממנגנון שערי החליפין האירופי, שקדם לאירו בזמנו) והניבה לסורוס מיליארדי דולרים ופרסום עולמי.

השבוע, שלחו שני בניו של סורוס, ג'ונתן ורוברט, מכתב למשקיעים בקרן הגידור במסגרתו הודו על האמון שניתן לקרן של אביהם במשך 40 שנות פעילותה. בתוך כך, דווח כי גם קייט אנדרסון, מנהל ההשקעות של "סורוס" אשר עובד בקרן הגידור מאז פברואר 2008, יעזוב את החברה.

במכתב למשקיעים ציינו בניו של סורוס כי ההחלטה על סגירת קרן הגידור הגיעה בעקבות תקנה חדשה של הרגולטורים הפיננסים בארה"ב המחייבת את קרנות הגידור להירשם באופן מסודר ברשות לניירות ערך האמרינית (SEC) עד מארס 2012.

במסגרת התקנה המדוברת, קרנות גידור אשר מעוניינת לנהל כספים בהיקף של יותר מ-150 מיליון דולר, תהיינה מחוייבת לעדכן אודות שמות המשקיעים בהן והעובדים שלהן, כמו גם פירוט מדוקדק על הנכסים שהן מנהלות, ופעילויות נוספות.