אושר בטרומית: הפיקוח על המים יחזור לידי חברי הכנסת

ההצעה אושרה ברוב של 35 תומכים וללא אף מתנגד ■ על פי ההצעה תקבע ועדת הכספים את מחיר המים ולא רשות המים, כפי שנהוג כיום

רגע לפני המחאה הבאה על יוקר המחיה, ביקשו חברי הכנסת להקדים תרופה למכה ואישרו היום (ד') את הצעת החוק המחזירה לידיהם את הפיקוח על מחירי המים בקריאה טרומית. ההצעה אושרה ברוב של 35 תומכים וללא אף מתנגד.

על פי ההצעה תקבע ועדת הכספים את מחיר המים ולא רשות המים, כפי שנהוג כיום. הצעת החוק, שיזם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ועליה חתומים חברי ועדת הכספים, נדחתה בוועדת השרים לענייני חקיקה אולם לאחר שהקואליציה הבינה שלנוכח המחאה הציבורית על יוקר המחיה הממשלה תצטייר כמי שלא מנסה להקל על הציבור, הוחלט להעניק לחברי הכנסת חופש הצבעה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין , הסביר כי הדבר נועד להפעיל לחץ על רשות המים ומשרד האוצר לאשר הנחות משמעותיות במחיר המים לנכים ולאוכלוסיות חלשות נוספות. "קצה נפשנו בסחבת שנקטו בה פקידי האוצר. לנכים ואוכלוסיות חלשות בישראל אין זמן לחכות תוך שהם משלמים חשבונות מופרזים ללא הצדקה", אמר אלקין והוסיף כי "בזמנו הפקידה הכנסת את הפיקוח על מחירי המים בידי המתמחים אבל אם הם לא מסוגלים להגן על החלשים בישראל, לא נותרה לנו ברירה אלא לקחת את הפיקוח חזרה לידינו ולהכריח אותם בכוח לעשות זאת".

גפני אמר בתום ההצבעה כי "הכנסת תעצור את המשך ההתעללות בנכים שצורכים יותר מים ובחשבונות המנופחים שהאזרחים מקבלים".