חרם הקוטג': הוקם מאהל מחאה מול בית עפרה שטראוס

בכוונת הפעילים לשהות בשבת מול ביתה של יו"ר שטראוס ■ שטראוס יצאה אל הפעילים ואמרה: "לא ניסיתי למקסם את הרווח" ■ איציק אלרוב, ממובילי חרם הקוטג': "נמחה מול בתי הטייקונים"

מובילי חרם הקוטג' בראשות איציק אלרוב הקימו היום (ו') מאהל מחאה מול ביתה של יו"ר קבוצת שטראוס, עפרה שטראוס, בצהלה. בכוונת הפעילים לשהות בשבת מול ביתה של שטראוס.

עפרה שטראוס, שהבחינה בפעילים, יצאה מביתה וניהלה איתם שיחה.

אלרוב אמר היום ל"גלובס": "החלטנו להעביר כאן את השבת, כסוג של תשובה לציניות של מכתב הטייקונים, שהחליטו שהבעיה היא רק הממשלה והסירו מעצמם אחריות. עפרה שטראוס היא רק התחלה. יש עוד טייקונים שאנחנו נשב מול הבתים שלהם בימים הבאים".

מלבד אלרוב מאיישים את המאהל גם יעקב לבי, בני גרוברמן, יפתח שקד, איל עופר, רון כץ ופעילים נוספים.

"זה לא נכון שניסיתי למקסם את הרווח. כשהתחילה המחאה אספנו את 6,000 העובדים שלנו, ונדהמנו לשמוע שגם העובדים שמרוויחים אצלנו מצוין קשה להם", אמרה שטראוס לפעילים.

אחד הפעילים, בני גרוברמן, מספר על השיחה עם שטראוס. "היא מהר מאוד ראתה את ההתארגנות מול הבית, וב-10 הדקות הראשונות היא יצאה אלינו", אמר. "היא אומרת שהיא לקחה קשה את המחאה. הם בטוחים שיש מה לתקן, אבל בשביל זה צריך לערב את כל הגורמים בשרשרת האספקה. לטענתה כואב לה, היא רוצה לחיות כאן, וצריך לעשות בדק-בית ולתקן", אמר גרוברמן.

עם זאת הוסיף גרוברמן כי "תשובות טובות לשאלה למה המחירים כאן הם פי שתיים ופי שלושה - לא היו לה. שטראוס אומרת שעלויות הייצור כאן גבוהות, והיא לא יודעת איך מורידים את המחירים ב-30%".

נזכיר כי פורום ראשי החברות ובכירי המשק בישראל שיגר אתמול (ה') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו ביקשו לכאורה הטייקונים "להביע תמיכה במאבק מעמד הביניים" וקראו "לעשות מעשה בנושא החברתי".

במכתב מציעים ראשי המשק תוכנית בת 5 נקודות מרכזיות:

1. הכרזה על 2012 כ"שנת מעמד הביניים".

2. דיור בר-השגה.

3. מיקוד תקציבים לעלויות גידול ילדים.

4. ריווח מדרגות המס.

5. פתרון למצוקת הרופאים.

ראשי המשק מבקשים בסוף המכתב להיפגש עם ראש הממשלה על מנת לדון בתוכניתם.

על המכתב לנתניהו חתומים, בין השאר, נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן IDB; יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק; דודי ויסמן, בעל השליטה בדור-אלון ורבוע כחול; מוזי ורטהיים, בעלי השליטה בקוקה-קולה ובנק מזרחי-טפחות; וחיים כצמן, בעל השליטה בגזית-גלוב. גם שרי אריסון, בעלת השליטה בקבוצת האריסון (בנק הפועלים ושיכון ובינוי), שייכת ל"פורום ראשי המשק", אך לא השתתפה באופן פעיל בהכנת המכתב.