יו"ר מינהל מקרקעי ישראל יסיים את תפקידו ביום ראשון הבא

ירון ביבי יעזוב את התפקיד חודש לאחר שהודיע על פרישתו מהתפקיד ■ משרד הבינוי והשיכון: "טרם סומנו מועמדים לתפקיד"

ירון ביבי יעזוב את כסא יו"ר מנהל מינהל מקרקעי ישראל ביום ראשון הבא. ביבי יעזוב את התפקיד חודש לאחר שהודיע על פרישתו מהתפקיד לשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, היום המדוייק של תום החודש חל ביום ה' הקרוב אולם מינוי ממנה המקום צריך לקבל את אישור הממשלה ביום א'. המועד הרשמי סותם את הגולל על האפשרות שביבי ידחה את עזיבתו.

מי שימלא את מקומו של ביבי הוא רונן כהן שור, סמנכ"ל שיווק וכלכלה במינהל כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, ושר הבינוי והשיכון אמורים לחתום על כתב המינוי שלו כבר בימים הקרובים.

ל"גלובס" נודע כי כהן שור עתיד לעמוד בראש המינהל עד למציאת מחליף וכי מינויו הזמני יחודש מידי חודש. במקביל, גובשה כבר ועדת המלצה למציאת מנהל המינהל החדש הכוללת את מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מרדכי מרדכי, והממונה על התקציבים אודי ניסן. יש לציין כי שניים מחברי ועדת ההמלצה, גבאי וניסן, נמצאים גם הם לקראת סיום תפקידם ולכן יש לקוות שבחירת המועמד תעשה במקדם.

ראש המינהל החדש יצטרך להיכנס לנעליו הגדולות של ביבי שקידם במשך השנים האחרונות את הרפורמה במינהל - מחליפו יהיה זה שיצטרך להמשיך ולשווק קרקע בהיקפים גדולים ממדפי המינהל שכבר התרוקנו, ליישם את הפיכת מינהל מקרקעי ישראל לרשות הממשלית החדשה ולעמוד בכל חצי הביקורת המאשימים את המינהל במדיניות קלוקלת של פרסום מכרזים למרבה במחיר דבר שגרם לעליית המחירים.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי עד כה טרם סומנו מועמדים לתפקיד.