הותר לפרסום: 9 חברי כת מירושלים חשודים בהתעללות

עפ"י החשד, בראש הכת עמד ד', חסיד ברסלב ש-6 מהנשים נישאו לו ■ לדברי המשטרה, החשודים נהגו לשפיל, להרעיב ולהתעלל מינית בילדים, ולעתים גם הנשים היו שותפות למעשים

המשטרה התירה היום (ג') לפרסום כי היא עצרה באחרונה 9 חברי כת מירושלים בחשד כי התעללו נפשית וגופנית בנשים וילדים שהיו נתונים למרותם.

בראש הכת, על-פי החשד, עמד ד', חסיד ברסלב ש-6 מהנשים, ביניהן קטינות, נישאו לו. על-פי החשד, ד' ניצל אותן מינית, התנהל כלפיהן כגורו ונהג לשלוח את הנשים וילדיהן לקבץ נדבות ברחבי הארץ כדי לממן את פעילות הכת.

מנהיג הכת ושותפיו חשודים גם בהתעללות בילדים. לדברי המשטרה, הם נהגו לשפיל, להרעיב ולהתעלל מינית בילדים, ולעתים גם הנשים היו שותפות למעשי ההתעללות, והן נחשבות גם כקורבנות אך גם חשודות בביצוע העבירות נגד הילדים.

במסגרת הפרשה נעצרו 3 גברים ו-6 נשים.

החקירה המשטרתית הסמויה נפתחה לפני כחודשיים בעקבות תלונה שהגישה א', אחת הנשים. ב-יולי פשטה המשטרה על הבתים של חברי הכת בירושלים ובטבריה.

א', צעירה בשנות ה-20 לחייה בת להורים גרושים, שחשפה את הפרשה, התוודעה ל-ד', לנשותיו ולילדיו במהלך התבגרותה. לאחר תהליך שכנוע ו"התחיילות" הודרכה א' לעזוב את עבודתה ולהתגייס למלאכת הקודש של הפצת "תורת סבא", רבי ישראל אודסר, שהוא אבי אחד הזרמים בחסידות ברסלב. לאחר ששודלה לכך על-ידי ד' עברה א' להתגורר בבית הקומונה שבשליטתו, אך בניגוד לשאר בנות הבית לא נישאה לו.

לדברי א', במכתב שהפיץ היום עורך דינה עמי סביר בתקשורת, במהלך שהותה בביתו של ד' היא הייתה עדה למסכת נרחבת של מעשי אלימות, ניצול פיזי ומיני של ד' כלפי נשותיו, לרבות מקרים של הצלפות בשוט באחת מהנשים.

במכתבה סיפרה א' כי גם היא עצמה הוכתה על-ידי ד', ובאחד המקרים הוא הפליא בה מכותיו במשך חצי שעה. עוד סיפרה א' כי ד' התעלל נפשית באנשי הבית, ובאחת ההתכנסויות שהנהיג בבית, כאשר אחת הנשים נמנמה קלות בעת שהוא דיבר, העניש אותה ד' בכך שהכניס אותה למקלחת כשהיא לבושה ולאחר מכן אילץ אותה לעמוד בקור המקפיא בחצר.