קבוצת דלק פרסמה הצעת רכש מלאה לדלק אנרגיה

קבוצת דלק מציעה לרכוש כמיליון מניות דלק אנרגיה בתמורה לכמיליון יחידות המורכבות כל אחת מ-27 יחידות השתתפות של דלק קידוחים ו-472 יחידות השתתפות של אבנר

קבוצת דלק מתקדמת לקראת מחיקתה של החברה הבת, דלק אנרגיה , מן הבורסה כאשר בתמורה יקבלו המחזיקים במניות החברה את מניותיהן של שותפויות הגז המוחזקות על ידיה הנותרות סחירות בבורסה, דלק קידוחים ואבנר .

הקבוצה בה שולט יצחק תשובה ואשר מחזיקה כיום ב-79.87% מדלק אנרגיה פירסמה הערב (ג') הצעת רכש מלאה ליתרת מניותיה של דלק אנרגיה, אם כי לא מדובר בהצעת רכש כספית אלא בהחלפת מניותיה של דלק אנרגיה באלו של החברות הבנות, דלק קידוחים ואבנר. בכך מתכוון תשובה לפשט את מבנה הקבוצה.

קבוצת דלק מציעה לרכוש כמיליון מניות (למען הדיוק מדובר ב-1,009,910 מניות) של דלק אנרגיה בתמורה לכמיליון (המספר המדוייק זהה לזה שצויין קודם) יחידות המורכבות כל אחת מ-27 יחידות השתתפות של דלק קידוחים ו-472 יחידות השתתפות של אבנר.

נציין כי יחס זה משקף את היחס שהיה קיים בשוק בימים האחרונים, כך שבינתיים עוד לא מדובר על הצעה בפרמיה או בדיסקאונט כל שהם, אך אין מן המנע שבשוק יווצרו בימים טרם מועד הקיבול האחרון עיוותים כאלו ואחרים אותם ימהרו לנצל שחקני הארביטרז' בשוק.

קבוצת דלק ציינה בהודעתה לבורסה כי הואיל ותמורת ההצעה היא ביחידות השתתפות של דלק קידוחים ואבנר, הצעת הרכש נעשית על פי דוחות הצעת מדף של דלק קידוחים ואבנר.

הצעת הרכש תבוצע באמצעות חבר הבורסה, בנק הפועלים. כל ניצע המחזיק מניה באמצעות חבר בורסה רשאי להגיש הודעת קיבול, בנוסח המצורף למיפרט, לחבר הבורסה אשר אצלו מתנהל פיקדון ניירות הערך שלו עד ליום 16 באוגוסט 2011 בשעה 14:00. מחזיק רשום רשאי להגיש הודעת קיבול, בנוסח המצורף למיפרט ובצירוף המסמכים הנלווים כמפורט במיפרט, לרכז ההצעה, בכתובתו כאמור עד למועד הקיבול האחרון.

אם הצעת הרכש תתקבל במלואה, תחזיק החברה 100% ממניות דלק אנרגיה, והיא תהפוך לחברה פרטית (אך תישאר תאגיד מדווח מכוח אגרות חוב שהנפיקה לציבור).

לאור העובדה כי מספר נושאי משרה בחברה מכהנים כדירקטורים בדלק אנרגיה, ולאור העובדה כי החברה התקשרה בהסכם עם יו"ר דירקטוריון החברה בקשר עם כתבי אופציה שלו בדלק אנרגיה, אושרה הצעת הרכש על-ידי ועדת ביקורת ודירקטוריון החברה.