ברולוסקוני יכריז על תוכנית להאצת הצמיחה באיטליה

ראש ממשלת איטליה מודאג מהעלייה בתשואות האג"ח האיטלקיות ומעוניין ליישם קיצוצים נוספים ולהאיץ את הצמיחה ■ צפוי להציג היום תוכנית פיננסית בסנאט האיטלקי

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, אשר העלייה בתשואות האג"ח האיטלקיות והחשש מקריסת כלכלתה מעלות באחרונה קריאות להתפטרותו, יציג היום (ד') תוכנית פיננסית להאצת הצמיחה המקומית ולאיזון הכלכלה בעלת החוב השני בגודלו ביבשת אירופה.

ברלוסקוני צפוי להציג היום בפני סגניו, ולאחר מכן בפני הסנאט האיטלקי, את תוכניתו להשבת אמון המשקיעים באג"ח הממשלתיות האיטלקיות. זאת, כאשר התשואה על האג"ח האיטלקיות זינקה ב-6.1% בימים אתמול במהלך המסחר באירופה.

זאת, לאחר שבכירי שהאיחוד האירופי הסכימו בחודש שעבר על תוכנית חילוץ שנייה ליוון - בהיקף של 159 מיליארד אירו - וכעת נשואות עיני המשקיעים לעבר איטליה וכן לספרד, מתוך חשש כי משבר החוב יתפשט גם לעבר כלכלותיהן.

"הבעיה המרכזית היא שלפוליטיקה יש שוב השפעה ניכרת על השווקים", התייחס לאירועים פרנקו פוונסלו, פרופסור לפוליטיקה ונשיא אוניברסיטת John Cabot ברומא. "למשך תקופה הארוכה לאחר שהוקם גוש האירו, לא הייתה לכך השפעה. עכשיו הסיכון שמתקיים בעת חוסר יציבות פוליטית משתקף גם בשווקים".

זאת, כאשר ברקע נמסר מהאיחוד האירופי השבוע, כי חרף המצב המדאיג לא נשקלות תוכניות חילוץ וסיוע פיננסי חיצוני לאיטליה וספרד. ."איטליה וספרד נוקטות את הצעדים המתבקשים כדי לשפר את מצב התקציב שלהן", אמרה שנטל יוז, דוברת הנציבות האירופית.