שופרסל: 2 ליטר שמן עולים כמעט פי 3 מליטר שמן אחד

בניגוד למצופה מאריזות חיסכון, בשופרסל המחיר לליטר שמן קנולה עולה ככל שגדלה האריזה

9 שקלים לליטר שמן קנולה, 24 שקל לבקבוק שני ליטר מאותו הסוג ו-35.50 שקל ל-3 ליטר שמן - את המחירים המופרכים האלה, המציגים עלייה של מאות אחוזים במחיר לכמות ככל שגדלה האריזה - מציגה רשת שופרסל באתר הקניות שלה, "שופרסל ישיר" (http://www.shufersal.co.il).

"אריזות החיסכון" המוצעות בחנויות אינן בהכרח מעידות על מחירן האטרקטיבי, ופעמים רבות, כפי שכבר פורסם ב"גלובס", מחירן אף עולה על המחיר הרגיל ביחס לכמות. זאת בעוד שההיגיון הפשוט מורה, גם אם אין הגדרה ישירה של "אריזת חיסכון" על האריזה, שתכולה גדולה יותר תגלם בתוכה מחיר זול יותר לאותה הכמות.

בשופרסל ישיר כנראה לא מכירים את ההיגיון המדובר ואף לוקחים את העניין צעד אחד קדימה, ומציגים עלייה חדה במיוחד במחירו של שמן קנולה ממותג הבית: פער של כמעט 300% במחיר השמן במעבר מאריזת ליטר לכמות כפולה, ושל קרוב ל-400% במעבר בין ליטר ל-3 ליטרים.

תגובת שופרסל: "תודה על פנייתכם, אנחנו כרגע לקראת השקת האתר החדש של שופרסל בעוד כחודש. שופרסל החליטה להוריד מחירים, הורדת המחירים מתעדכנת מדי מספר שעות, מחיר ליטר שמן עודכן וירד, והגדלים הנוספים של השמן יורדו ביום-יומיים הקרובים".

מה בפועל? בעקבות פניית "גלובס" מיהרו ברשת להוריד את המחירים, וכך הם מוצגים נכון להיום: ליטר שמן ב-9 שקלים, 2 ליטר ב-18 שקל, ביחס ישיר למוצר המקורי וללא כל חיסכון בעלות, ו-3 ליטר ב-29 שקל - מחיר הגבוה ב-2 שקלים מרכישת 3 בקבוקים בני ליטר.

את החשבון, מותר לקוות, יעשו הצרכנים בעצמם.

מחירי שמן קנולה באתר שופרסל
 מחירי שמן קנולה באתר שופרסל