אלי ישי ינחה את הרשויות המקומיות לאפשר פיצול דירות

שר הפנים מתכוון להנחות את הרשויות המקומיות לאפשר את הפיצול לתקופה של שנה ■ ההנחיה תפורסם בימים הקרובים

עוד יוזמה של אלי ישי: אחרי שהודיע הבוקר כי יפעל להגבלת שכר הדירה -נודע כי שר הפנים עומד להנחות את הרשויות המקומיות לאפשר פיצול דירות לתקופה של שנה. "פיתרון הדירות המפוצלות יאפשר גם היצע נוסף של אלפי דירות נוספות בשוק הדיור, וגם פיתרונות מוזלים לצעירים", לדברי ישי.

בעקבות מחאת הדיור, מתגבש במשרד הפנים חוזר מנכ"ל עם הנחיות והמלצות לרשויות המקומיות לאפשר פיצול של דירות. יודגש כי למשרד הפנים יש את הסמכות להנחות בעזרת חוזרי המנכ"ל את הרשויות לפעולה בנושא זה - בלא אישור חקיקה, שעלול לקחת זמן רב.

גורמים במשרד הפנים מדגישים, כי ההנחיה שתפורסם בימים הקרובים תאפשר לפצל דירות בשנה הקרובה, עם אפשרות להרחיב את ההנחיה גם לשנים הבאות.

לטענת שר הפנים אלי ישי, "זוגות צעירים או רווקים לא צריכים לגור בדירות של 80 מ"ר ויותר. יש צעירים שמחפשים דירות קטנות יותר, והיום לא מוצאים אותן בשוק. פיתרון הדירות המפוצלות יאפשר גם היצע נוסף של אלפי דירות נוספות בשוק הדיור, וגם פיתרונות מוזלים לצעירים".

יצויין, כי בשנים האחרונות רשויות רבות ובראשן תל אביב נלחמו בתופעת הדירות המפוצלות, שגורמות לעומס רב על תשתיות הבניינים.

הבוקר, כאמור, פורסם כי ישי מציע לקבוע תקרה בחוק לשכר הדירה בישראל. לפי הצעתו, משכירי דירות לא יוכלו לדרוש מהשוכרים לשלם שכירות בסכום שעולה על 2% משווי הדירה לשנה.