קבוצה בפייסבוק למען עובדי פרי גליל; עיני: דחו את הפיטורים

קבוצה בפייסבוק, "כמו עם הקוטג' אבל הפוך: מחזקים את פרי גליל", קוראת לכל הצרכנים להעדיף רכישת קופסאות שימורים של החברה על מנת להציל את העובדים מפיטורים

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, קורא לעובדי פרי גליל להחזיר את מכתבי הפיטורים שקיבלו מבעלי המפעל ולא לקיים עימו משא-ומתן בעניין שמות המפוטרים. "לא נסכים שהעובדים ישלמו מחיר כבד בגלל מחלוקת בין בעלי המפעל לבין המדינה", אמר עיני. "מבחינתנו ניתן למצוא פתרון, ולא נסכים לפיטוריהם עד שימוצו כל הניסיונות לפתרון".

בתוך כך, גל מחאה חיובי חדש צץ אמש (ג') בפייסבוק, במטרה להציל את 58 עובדי מפעל פרי גליל שבחצור הגלילית, שקיבלו בערב תשעה באב מכתבי פיטורים.

בקבוצת הפייסבוק: "כמו עם הקוטג', אבל הפוך: מחזקים את פרי גליל", נכתב: "בט' באב קיבלו 58 אחינו עובדי מפעל פרי הגליל מכתב פיטורים. זה בדיוק הזמן לגלות ערבות הדדית ולחזק את עובדי המפעל. בתקופה הקרובה, כשנרצה לקנות שימורים, נקנה פרי הגליל. וכן, זה נכון שאפשר לעשות דיונים על תפקיד הבעלים/הממשלה וכו'. זמן לדיבורים יהיה אחר-כך - עכשיו הזמן לעשות! לעשות למען פרנסת אחיינו!".

במקביל לקבוצה בפייסבוק אליה הצטרפו עד כה כ-150 איש, הוקם גם עמוד אירוע, הפונה לכל הצרכנים בבקשה לתת עדיפות למוצרי פרי גליל בכל פעם שירכשו קופסאות שימורים בסופר, החל מהיום בשעה 15:00 ועד לסוף היום ב-31 באוגוסט.

מאחורי היוזמה עומד מורד שטרן, בלוגר שמכהן גם כיועץ לניו-מדיה במשרד לשיפור השירות הממשלתי.

שטרן אמר ל"גלובס" כי "קראתי על הקשיים שהמפעל נכנס אליהם והחלטתי שאולי הפעם נצליח לכוון את הכוח החברתי האדיר הזה בשביל לעזור לאחרים ולא רק לכיס שלנו".

במקביל, בטוויטר כבר החלו להעלות ציוצים רבים במהלך היממה האחרונה הקוראים למשנה לראש הממשלה - סילבן שלום, המכהן גם כשר לענייני פיתוח הנגב והגליל, לנקוט בצעד ולמנוע את הפיטורים. ג'ודי ניר-שלום-מוזס, אשתו של שלום, היא מצייצת פעילה בטוויטר ולא אחת מקדמת את הצעדים שסילבן נוקט או נקט, אולם עד כה היא לא רשמה שום ציוץ בנושא.

לדברי הנהלת החברה, גל הפיטורים הוא צעד בלתי נמנע, שכן הממשלה לא עמדה בהתחייבותה להקל בתשלומי המס של המפעל ולמסור את המענקים הכספיים שהובטחו.

נזכיר כי לפני שנתיים ניצל המפעל מסגירה, לאחר שנרכש על-ידי זקי שלום, הבעלים של רשת חצי חינם, ומשפחת קופרלי.