עובדי סונול הפגינו: "כן להוזלת מחירים, לא לפיטורי עובדים"

העובדים, שטוענים כי סונול מתכוונת כבר בספטמבר הקרוב להעביר עשרות תחנות למודל של תדלוק עצמי בתגובה למהלך הפחתת מרווח השיווק, משוכנעים כי הם נמצאים בסכנת פיטורים מיידית

מאות עובדים המועסקים בתחנות הדלק של סונול הפגינו היום (ה') מול משרד האוצר בירושלים, במחאה על כוונת משרדי האוצר והתשתיות להפחית את מרווח השיווק של חברות הדלק. העובדים, שטוענים כי סונול מתכוונת כבר בספטמבר הקרוב להעביר עשרות תחנות למודל של תדלוק עצמי בתגובה למהלך, משוכנעים כי הם נמצאים בסכנת פיטורים מיידית. "לפטר אותנו זה לא צדק חברתי", הם קראו היום בהפגנה, ונשאו שלטים בנוסח "כן להורדת מחירים, לא לפיטורי עובדים".

בוועד העובדים זכו לאחרונה לתמיכה מצד יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שנפגש עם מנכ"ל סונול והבין כי סכנת הפיטורים אמיתית וכי לא מדובר בספין - כך לפחות לטענת גורמים בהסתדרות. עיני נפגש בהמשך עם שר התשתיות עוזי לנדאו והפציר בו להתחשב בעובדים שעלולים להיפגע, אולם ההחלטה לפגוע במרווחי השיווק של חברות הדלק לא השתנתה ככל הנראה על אף הפגישה בין השניים.

בהסתדרות טוענים כי מחיר הדלק גבוה מאוד בישראל בעיקר בשל חלקו הגדול של המס שגובה המדינה על כל ליטר דלק, זאת בעוד שמרווח השיווק של חברות הדלק עומד על 70 אגורות בלבד לליטר. בהסתדרות מציעים לממשלה להפחית את המסים כחלופה, או לכל היותר לצמצם את הפגיעה במרווחי השיווק במקביל להפחתת המס.