יו"ר הפד של ניו-יורק: "הכלכלה האמריקנית עדיין חלשה"

יו"ר הפד של ניו-יורק, וויליאם דודלי: "החולשה שאפיינה את המחצית הראשונה של השנה טרם חלפה" ■ "הותרת הריבית ברמה אפסית עד 2013 תתמוך בכלכלה האמריקנית"

יו"ר הפד של ניו-יורק, וויליאם דודלי אמר היום (ו') כי החלטת הפדרל ריזרב על הותרת הריבית ברמה אפסית עד 2013 תתמוך בכלכלה האמריקנית. דודלי היה אחד מ-7 חברי ועדת השוק הפתוח שתמכו בהותרת הריבית במשק ברמה אפסית עד 2013.

"אחרי החלטת ועדת השוק הפתוח, רמת הריבית בשווקים ירדה, מה שיספק תמיכה לפעילות הכלכלית וליצירת מקומות תעסוקה", אמר בהודעתו היום.

למרות התחזית החיובית שסיפק לגבי מצבה של הכלכלה האמריקנית, הוריד יו"ר הפד של ניו-יורק את הציפיות להתאוששות של הכלכלה "החולשה שאפיינה את המחצית הראשונה של השנה טרם חלפה, הגורמים הזמניים כמו עליית מחירי המזון והאנרגיה ובנוסף השיבושים בשרשרת האספקה בשל המשבר ביפן, עדיין משפיעים על הכלכלה", אמר.

לעומת זאת, נשיא הפד של מיניאפוליס, נרינה קוקרלקוטה (Narayana Kocherlakota ), הסביר היום (ו') מדוע היה בין שלושת חברי ועדת השוק הפתוח של הפד שהתנגדו להותרת הריבית של המשק האמיקני על רמה אפסית עד שנת 2013. לדבריו, כאשר הפד החיל את תוכנית ההקלה הכמותית השנייה הוא יתכוון להחזיק את הריבית ברמה זו והגדיר יעד של בין שלושה עד חצי שנה. "נתוני המאקרו הנוכחיים אינם מצדיקים את השינוי במדיניות", אמר.

"רמת ההוצאה הפרטית עלתה בעיקר במחצית הראשונה של 2011 ורמת האבטלה שאומנם עדיין גבוהה, רשמה ירידה יחסית מאז נובמבר 2011", אמר.