המאהבת לשעבר של המיליארדר ג'ורג' סורוס תובעת ממנו 50 מיליון דולר

זאת כפיצוי על דירה שלא קיבלה ועל עוגמת-נפש‏ ■ אדריאנה פריר טוענת כי סורוס סטר לה, חנק אותה והשליך עליה מנורה ‏‎‎‏■ פרקליטו: "הוא עבר את השואה. אדם כזה יכה אישה?"‏

‎‎זה היה רומן של חורף ואביב. הוא בן 81. היא בת 28. אהבתם ליבלבה במנהטן ובאיים הקאריביים. היא הייתה סטודנטית באוניברסיטת קולומביה. הוא היה שקוע בעסקיו. אבל בסופי שבוע הם בילו יחדיו. מבחינתה, לפחות, היא הייתה ידועה בציבור. עובדה: הוא הציג אותה לפני ידידיו כחברתו הקבועה.

עכשיו זה נגמר. 5 שנות יחסים תמו בבת-אחת, והיא נותרה עם חלל בלב ומה שאולי גרוע יותר - עם ארנק ריק.

‏מה יכולה מאהבת נכזבת לעשות? לא הרבה, אלא אם כן שמו של הגבר שזנח אותה הוא ג'ורג' סורוס. במקרה כזה, היא יכולה לרוץ לעיתונים ולספר הכול. וזה בדיוק מה שעשתה אדריאנה פריר, לשעבר כוכבת אופרות סבון מברזיל.

בראיון בלעדי לטבלואיד הצהבהב "ניו-יורק פוסט" היא מספרת איך אישה בגילה יכולה לקיים יחסים "מונוגמיים" כהגדרתה עם גבר שיכול היה להיות הסבא שלה - ולאהוב כל רגע.

‏כפי שאפשר לצפות, פריר גם תובעת מהטייקון הקשיש 50 מיליון דולר, פיצוי על דירה במנהטן שהובטחה לה, לטענתה, אך מעולם לא ניתנה, ועל כאב לב, אם כי היא מדגישה: "לא מדובר פה על כסף. הוא חשב שהוא יוכל להפחיד אותי ולסלק אותי מדרכו, אבל אני לא הולכת לשום מקום. אני רוצה שהוא יסביר לחבר המושבעים מדוע הוא עשה לי את זה".

‏‏"במשך 5 שנים הוא היה החבר שלי", אמרה פריר בבכי. "הוא נהג בי בכבוד והיה נחמד אליי. ואז, בבת-אחת הוא השתנה ונעשה מרושע. אני לא יכולה להבין למה הוא נהג בי כך".

לדבריה, היא וסורוס היו זוג נורמלי, כמו כל זוג אחר, ולפער הגילים ביניהם, 53 שנה, לא הייתה כל משמעות.

‏"כאשר התחלנו לצאת יחד, נפגשנו כל סוף שבוע בבית שלו בבדפורד (עיירה במדינת ניו-יורק)", סיפרה פריר. "הוא היה נחמד מאוד. ממש מתוק... נסענו יחד ובילינו בסיינט בארט (אי בקאריבים). ככל שזה נוגע לי, אלה היו יחסי אהבה תקינים של בני-זוג שמחויבים זה לזו. אחרי שנה הוא הציג אותי לפני אנשים כחברה שלו. הלכנו יחד לאירועים. פגשתי את ידידיו ואת עמיתיו לעסקים. אנשים מסוימים אינם מסוגלים להבין את פער הגילים, אבל מבחינתי זו לא הייתה בעיה", היא אומרת.

‏פריר אומרת שיש לה רגשות כלפי סורוס, אבל מודה כי למרות עושרו המופלג (9 מיליארד דולר לפי "פורבס"; 14.5 מיליארד דולר לפי הערכות אחרות), הוא פשוט קמצן: "ב-3 השנים הראשונות של היחסים בינינו הוא לא נתן לי שום דבר, אפילו לא מתנה ליום הולדת. שום כלום. אחרי 3 שנים הוא נתן לי כספים לכיסוי הוצאות, אבל לא יותר. הוא אף פעם לא שילם את שכר הדירה שלי או נתן לי דמי מחיה".

‏‏"לא יכלו להיות לנו ילדים בגלל גילו, אבל קיוויתי שיהיה לנו עתיד ביחד", אמרה. בשלב מסוים זה באמת נראה כך. סורוס הסכים שפריר תמצא דירה, והוא יקנה לה אותה. פריר אכן מצאה את בית חלומותיה, דירה ברחוב ה-85 באפר איסט סייד במנהטן, במחיר של 1.9 מיליון דולר בסך-הכול. ואז הכול התפוצץ.

‏‏"היינו ביחד במיטה, ואז הוא אמר לי, בקרירות ובבוטות, שהוא נתן את הדירה לחברה האחרת שלו... התחלתי לבכות, אבל הוא אמר: 'לא אכפת לי'... זה היה נורא", מספרת פריר.

‏לדבריה, היא ניסתה לשכנע אותו לחזור בו, ואז סורוס תקף אותה. הוא סטר לה, חנק אותה והשליך עליה מנורה. "הוא פשוט השתגע. אף פעם לא ראיתי אותו כך". אז הבינה פריר שהכול נגמר, שהוא פשוט "זרק" אותה.

האישה האחרת, מסתבר, היא טמיקו בולטון, בת 39, שסורוס תיאר אותה כאחות הצמודה שלו. היא נסעה עמו לכל מקום.

‏פרקליטו של סורוס, וויליאם זייבל, חולק על קביעת פריר שתביעתה אינה עניין של כסף. לדעתו, כסף הוא בדיוק בשורש התביעה: "בעיקרו של דבר זה ניסיון לסחוט הרבה כסף על רומן שנגמר מאדם עשיר מאוד, בתקווה שהוא יתקפל לנוכח האיום לתת פומבי לפרשה. מדובר בפילנתרופ גדול ובאדם גדול, שעבר את השואה. אדם כזה יכה אישה? ייצגתי את שתי הנשים לשעבר של סורוס (בתביעות הגירושים שלהן). אף אחת לא האשימה אותו שהוא הרים עליה יד".

‏הפרקליט מגדיר את תביעתה של פריר "שערורייתית" ואומר: "אם כל זוג שיש לו חילוקי דעות פיננסיים היה מגיע לבית המשפט, הייתי מבלה שם כל יום". ‏‎‎