נדל"ן כחול-לבן: איזו מניה שרדה נפילה של 11% במדד?

בתוך שבוע הטלטלות בשל הורדת הדירוג של ארה"ב, הצליחה מניית איירפורט סיטי לעלות ב-1.2% ■ נכסים ובנין נסגה מרכישת בנין משרדים בשיקאגו ■ גידול של 60% ברווחי גב ים

‎‎לא באמת ציפינו שמניות הנדל"ן ישייטו להן על מי מנוחות בשבוע בו הגיבו שוקי המניות בעולם כולו להורדת דירוג האשראי המושלם של ארה"ב בידי סוכנות הדירוג הבינלאומית ‏S&P‏. ועדיין, הירידה השבועית שלהן גזרה פרמיה צנועה יחסית, בהשוואה לירידה במדד המעו"ף, שאיבד 9.3%. לשם שינוי, גם מדד נדל"ן 15 וגם מדד נדל"ן כחול-לבן ירדו בשיעור דומה - קצת יותר מ-11%.

‏בתוך הפאניקה הזו, מניית כחול-לבן אפילו הצליחה לעלות קלות - איירפורט סיטי, שעלתה ב-1.2%. ביום בו עלתה המניה, נודע לחברה הנכדה נצבא כי זכתה בפסק הדין שחייב את אגד לשלם עבור השימוש במתחם הלאום (חניון האוטובוסים בכניסה לירושלים), מה שיביא לרווח לפני מס של 23 מיליון שקל עד יוני, בדו"חות הרבעון הנוכחי. לנצבא, אגב, לקח יומיים לדווח על כך לבורסה.

‏שבוע לא קל עברו על מניות החברות בהן שולט נוחי דנקנר בשרשור. בתחום הנדל"ן, נכסים ובנין החלה את השבוע בנסיגה מכוונתה לרכוש את בנין המשרדים בשיקאגו תמורת 187 מיליון דולר עליו הודיעה שבועות ספורים לפני כן. כעת פנתה להחזיר לידיה את הפיקדון שהעמידה, 7.5 מיליון דולר, עד סגירת העסקה.

‏במקביל, דיווחה החברה הבת גב ים , שהציגה גידול של 59% ברווח הנקי לבעלי המניות ל-110 מיליון שקל. כמעט את כולו תחלק כדיבידנד (מה שאומר ש-75 מיליון שקל ממנו יזרמו לנכסים ובנין). יותר מעניין מזה היא השערוך המקיף שביצעה גב ים לנכסיה - 118.9 מיליון שקל שהתווספו להכנסות וחלחלו מטה אל הרווח הנקי. היקף השערוך גבוה כמעט פי 4 מזה ברבעון המקביל, שכן אשתקד גב ים שיערכה את הנכסים ברבעון השלישי.

‏נקנח בוילאר , שמצליחה להחזיק ב-12.9% תשואה מתחילת השנה גם בימים טרופים אלה. החברה זימנה אסיפת בעלי מניות לספטמבר כדי לאשרר את תנאי השכר של שלמה טיסר, בעל השליטה (88.4%), המנכ"ל והיו"ר, ושל אשתו מיכל טיסר - מנהלת החשבונות, כוח האדם והמחשוב ודירקטורית. השניים זוכים לעלות שכר חודשית של 149 אלף שקל ו-18 אלף שקל בהתאמה, לאחר שקיצצו בשכרם אשתקד. בדירקטוריון נמצא גם את בן דודו השני של טיסר, אברם בורג, יו"ר הכנסת לשעבר.