הקבינט החברתי-כלכלי התכנס - אך לא דן במחאה

(עדכון) - לראשונה מאז הוסמך הקבינט ע"י נתניהו לדון בתוכנית שיגבש צוות טרכטנברג, חבריו מתכנסים - אך על סדר היום אין אף סוגיה הנוגעת למצוקת הדיור, המאבק החברתי או האפשרות להעלות פתרונות הנוגעים למצוקה החברתית ■ ומה כן? מגוון הצעות לא קשורות

לראשונה מאז החלה המחאה החברתית צפוי להתכנס היום הקבינט החברתי - כלכלי, אלא שעל סדר יומו אף לא נושא אחד הנוגע למחאה. שרי הקבינט שזומנו לדיון היום נדהמו לגלות כי על סדר היום אינו מופיעות הצעות לסדר הנוגעות למצוקת הדיור, המאבק החברתי או האפשרות להעלות פתרונות הנוגעים למצוקה החברתית.

במקום זאת, צפויים השרים לדון באישור תקנות שדות התעופה, בהקמת חברה-בת של חברת הביטוח הממשלתית ענבל, בהקמת מרכזי סיוע לקטינים נפגעי עבירות אלימות, בשינוי החלטת ממשלה הנוגעת להקמה ופיתוח של העיר לוד, באישור רכישת חברת ריליינס קורפורשיין, וכן בשיפור שכר שוטר וסוהר מתחיל והכרה בשיפוצים והשבחת בתי מלון.

עם תחילת הישיבה, שנקבעה לשעה 16:00, הגיעו שר הפנים אלי ישי, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, שר הרווחה כחלון, השר דן מרידור ושר האוצר יובל שטייניץ, מתוך 17 שרים שהוזמנו לדיון.

ישי ביקש להעלות בתחילת הישיבה שני פתרונות שגיבשה ש"ס למצוקת הדיור, ובהם הצעת החוק להגבלת דמי השכירות בבתי מגורים הקובעת כי משכיר דירת מגורים לא יגבה משוכר דמי שכירות שנתיים בסכום העולה על שני אחוזים מערך השוק של דירת המגורים אותה בחר להשכיר. בנוסף, ביקש שר הפנים להתייחס גם לסוגיית פיצול דירות, אולם הוא נענה בשלילה והוסבר לא כי לא יוכל להעלות את הנושאים לדיון.

בפתח הישיבה קבל ישי על סדר היום ופנה לשטייניץ ואמר: "מכובדי שר האוצר, אני מבקש להעיר הערה לסדר היום. זהו הכינוס הראשון מאז פרצה המחאה. חובתנו להראות לציבור שאנחנו דנים במצוקות שהציבור סובל מהם וחבל שאנחנו לא דנים בכך. אני ביקשתי להעלות הצעת חוק להגבלת שכר הדירה ובקשתי סורבה. נכון לזמן הישיבה שנסתנכרן עם ועדת טרכטנברג במקום לדון בנושאים אחרים, וחבל שזה לא נעשה".