לידיעת הטייקונים בישראל: באפט קורא להעלאת מסים לעשירים; "פונקנו מספיק זמן; שילמתי רק 17.4% מס"

"הקונגרס ידידותי למיליארדרים", כתב יו"ר ומנכ"ל ברקשייר התאוויי, במאמר שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס" ■ "בעוד העניים ובני מעמד הביניים נלחמים באפגניסטן, ובעוד מרבית האמריקנים מתקשים לסגור את החודש, אנחנו - הסופר עשירים - ממשיכים ליהנות מהטבות מס יוצאות דופן"

המיליארדר וורן באפט קרא לקונגרס להעלות את המסים המוטלים על האנשים העשירים ביותר במדינה במסגרת הצעדים הננקטים להקטין את הגירעון התקציבי של ארה"ב. לדבריו, צעד זה לא יפגע בהשקעות או ביצירת מקומות עבודה חדשים.

‏"ידידיי ואני כבר פונקנו מספיק זמן בידי הקונגרס הידידותי למיליארדרים", כתב באפט, יו"ר ומנכ"ל ברקשייר התאוויי, במאמר שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס". "הגיע הזמן שהממשלה שלנו תתחיל להיות רצינית לגבי החלוקה בהקרבת קורבנות".‏

טענותיו של באפט בזכות העלאת המסים על ה"סופר עשירים" יספקו תמיכה לדרישתו של הנשיא ברק אובמה לסיים את הטבות המס לבעליהם של מטוסי מנהלים. במאמר כתב באפט, 80, שאשתקד הסתכמו המסים הפדרליים ששילם - מס ההכנסה שלו וניכויי הביטוח הלאומי עבורו ומטעמו - ב-6,938,744 דולר.

‏"זה נשמע כמו המון כסף", כתב באפט. "אבל מה ששילמתי היה 17.4% בלבד מההכנסה בת-המיסוי שלי - וזה בעצם שיעור נמוך מהשיעור ששילם כל אחד מעשרים האנשים האחרים במשרד שלנו. נטל המס שלהם נע בין 33% ל-41%, והממוצע עמד על 36%".‏

‏באפט אמר כי היה מעלה לאלתר את שיעורי המס של כל מי שהכנסתו, כולל דיבידנדים ורווחי הון, עולה על 1 מיליון. ב-2009 היו 236,883 משקי בית כאלה. באפט גם אמר כי בנוסף להעלאת שיעורי מס אלו, יש לבצע העלאת מס נוספת על כל 8,274 משלמי המסים שמרוויחים 10 מיליון דולר או יותר.

‏"בעוד העניים ובני מעמד הביניים נלחמים עבורנו באפגניסטן, ובעוד מרבית האמריקנים מתקשים לסגור את החודש, אנחנו - הסופר עשירים - ממשיכים ליהנות מהטבות מס יוצאות דופן", כתב באפט.