פיץ' מצטרפת למודי'ס: מאשררת דירוג "AAA" לארה"ב

חדשות מעודדות לכלכלת ארה"ב: סוכנות הדירוג אישררה לפני פתיחת המסחר את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב ■ מחזיקה בתחזית "יציבה" לדירוג - המשמעות: לא צפוי להיפגע בזמן הקרוב ■ גם מודי'ס ביצעה מהלך דומה בשבוע שעבר

חדשות מעודדות לכלכלת ארה"ב: סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית פיץ', אישררה היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, את דירוג האשראי של ארה"ב ברמה של "AAA". זאת, ברקע הורדת הדירוג לארה"ב ביום ו' לפני כשבועיים לרמה של "AA+", על ידי סוכנות S&P.

עוד בפיץ' מאשרים את התחזית לדירוג האשראי של ארה"ב כ"יציבה" - מהלך אשר משמעותו כי דירוג האשראי של הכלכלה הגדולה בעולם, לא צפוי לרדת על ידי סוכנות הדירוג ב-90 הימים הקרובים.

פיץ' מצטרפים בכך לסוכנות הדירוג מודי'ס, אשר אישררה ביום ג' שעבר את דירוג האשראי של ארה"ב ברמה המושלמת בו נמצא מאז 1917 - "AAA" - ובניגוד לדעת כלכלני S&P, אשר חתכו את הדירוג, כאמור, בשבוע שעבר. (מודי'ס מאשררת דירוג AAA - לסיפור המלא)

חרף כך, במודי'ס פחות אופטימיים לגבי כלכלת ארה"ב, כאשר הזהירו בד בבד בשבוע שבעבר כי הסיכוי להורדת דירוג האשראי של ארה"ב לפני שנת 2013, עד קיים - במידה והאטה הכלכלית תימשך ותחזיות הצמיחה של ארה"ב לא ישתפרו. באותו הקשר, הודיעה מודי'ס אתמול כי היא חותכת את תחזיות הצמיחה שלה לכלכלת ארה"ב, לשנים 2011-2012.