סלקום תנסה לגייס הערב חוב של מיליארד שקל מהמוסדיים

לא עובד לטובתה: תנאי השוק הקשים, הירידה ברווחיותה ושינוי התחזית של מעלות להנפקה ל"שלילית" תוך הותרת הדירוג AA ■ עובד לטובתה: תשואה שקלית מקסימלית של 6.81%

האם תנאי השוק הקשים, הירידה ברווחיותה של סלקום ושינוי התחזית של מעלות להנפקת עד מיליארד שקל ל"שלילית" תוך הותרת הדירוג AA, יצליחו למשוך את המשקיעים המוסדיים ויאפשרו לחברת הסלולר הנשלטת על ידי קונצרן IDB של נוחי דנקנר לגייס היום (ג') חוב כה גדול בדרך של הרחבת סדרות האג"ח ד' וה'?

על פי הערכות בשוק הביקושים שהזרימו המוסדיים עוברים בקלות את סף מיליארד השקלים שביקשה לגייס החברה. "מדובר בחברה חזקה ויציבה עם דירוג גבוה ואין ספק כי היא תוכל לשרת את חובה", אמרו מקורבים לעניין ל"גלובס".

נציין כי לסדרה ד' הצמודה למדד ניקבעה לפני ההנפקה תשואה אפקטיבית מקסימלית לפדיון של 4.38% ומרווח אפקטיבי של 3.09%. ואילו לסדרה ה' השקלית ניקבעה תשואה אפקטיבית מקסימלית לפדיון של 6.81% ומרווח אפקטיבי 3.38%.

את הגיוס מובילה כלל חיתום, ולצידה משווקות את ההנפקה חברות החיתום לידר ולאומי פרטנרס ואחרות.

נציין כי בשבוע שעבר דיווחה החברה כי את הרבעון השני היא סיימה עם ירידה של 6% בהכנסות ל-1.59 מיליארד שקל, ועם ירידה חדה בהרבה בשיעור של 25.2% ברווח הנקי, שהסתכם ב-244 מיליון שקל. כמו כן הודיעה סלקום כי היא תחלק באוקטובר הקרוב 95% מהרווח הנקי כדיבידנד לבעלי המניות.