מידרוג מורידה דירוג האג"ח של אלביט הדמיה ל-A3

מידרוג הורידה דירוג סדרות האג"ח של אלביט הדמייה מרמה "A2" ל-"A3", עם אופק שלילי ■ מזהירים: "תשואות אג"ח החברה יקשו עליה לגייס הון בטווח הקצר והבינוני"

הצרות של אלביט הדמיה נמשכות: חברת הדירוג הישראלית המובילה מידרוג, הודיעה היום (ה') על הורדת דירוג לסדרות האג"ח של החברה, מרמה "A2" ל-"A3", והותרת אופק הדירוג לשלילי. מנגד, הודיעה מידרוג על הוצאת הדירוג מרשימת המעקב שלה.

כלכלני מידרוג מציינים כי "הורדת הדירוג בדרגה אחת נתמכת ביתרות הנזילות הנוכחיות ובתוכנית אסטרטגית לשנתיים הקרובות להגדלת הנזילות באופן משמעותי, באמצעות מימוש נכסים תוך צמצום הצורך במחזור חוב על ידי גיוסים בשוק ההון". אולם מציינים כי הותרת הדירוג באופן שלילי נובעת מהאתגרים עימם מתמודדת החברה בכדי לשפר את הנזילות, לאור המצב הנוכחי בשוק ההון ורגישות השוק לחברה עצמה.

במידרוג מסבירים כי הורדת הדירוג מגיעה בהמשך לאופק השלילי שהציבה מידרוג לאג"ח החברה עוד בחודש יולי 2010, ונובעת מ"שחיקה משחיקה מתמשכת בפרמטרים עסקיים ופיננסיים מובילים של החברה ופגיעה משמעותית בנגישות החברה למקורות גיוס משוק ההון".

מידרוג: "רגישות השוק תקשה על אלביט לגייס הון"

במידרוג מוסרים כי יבחנו בחודשים הבאים את תוכניותיה של אלביט הדמיה להגדלת מקורות ההון שלה והורדת המינוף. עוד מסבירים כי הורדת הדירוג מגיעה בהמשך להיקף חובותיה של החברה, אשר עומד נכון להיום על כ-2.8 מיליארד שקל, ורגישות גבוהה כלפי החברה המתבטאת בתשואות אג"ח גבוהות. במידרוג מציינים, בהמשך לכך, כי "משך הזמן ורמת התשואות אליהן הגיעו חלק מתשואות האג"ח מקשות על יכולת החברה לבצע גיוסי הון בטווח הקצר ואף ייתכן הבינוני".

כלכלני מידרוג תולים את מצבה של אלביט הדמיה, בין היתר, במבשר הפיננסי שפגע בחברת הבת שלה - פלאזה סנטרס - אשר "היוותה בעבר מחולל רווח ותזרים משמעותי לאלביט". ההתאוששות האיטית של החברה מאז המשבר, מסבירים במידרוג, הובילה להאטת קצב ייזום ומימוש פרוייקטים, אשר פגעו ברווח ובתזרימים.

המשבר הפיננסי הוביל להאטה במרבית שווקי פעילות החברה, במיוחד של חברת הבת - פלאזה סנטרס, אשר היוותה בעבר מחולל רווח ותזרים משמעותי לחברה. ההתאוששות האיטית בחלק מרכזי של שווקי פעילות החברה אף היא נתנה את אותותיה על פעילות החברה, והתבטאה בהאטת הקצב של ייזום פרויקטים חדשים והקשה על החברה לממש פרויקטים וליצור רווחים ותזרימים בהתאם. כפועל יוצא מכך, סבלה החברה משחיקה מתמשכת בפרמטרים הפיננסיים המובילים. מנגד, החברה השכילה לשמור על יתרות מזומן יחסית גבוהות, בין היתר, באמצעות גיוסי חוב תוך ניצול נגישותה לשוק ההון, אשר כאמור נפגעה באופן משמעותי.