7 שבועות חיוביים: הזהב זינק השבוע 6.3% ל-1,852 דולר

כל הנוצץ זהב: המתכת היקרה מהווה חוף מבטחים מפני המפולת העולמית בשוקי המניות ■ מסוף יולי זינק החוזה על הזהב בכ-12% ■ אנליסט: "הזהב ימשיך להתחזק, אלא אם המנהיגים יצליחו למצוא פתרונות למשברי החוב באירופה ובארה"ב"

מסתבר שלפעמים כל הנוצץ הוא דווקא כן זהב: החוזה העתידי על הזהב סגר בשיא את השבוע החיובי השביעי ברציפות - הרצף הארוך ביותר שנרשם מאז אפריל 2007. החוזה העתידי על הזהב טיפס היום בעוד 1.6% ונקבע בשיא של 1,852 דולר לאונקיה לאחר שגמע במהלך השבוע האחרון ב-6.3% ומסוף יולי זינק בכ-12%. נציין כי מוקדם יותר היום זינק שערו של החוזה על הזהב בכ-4.6% ונגע ברמה של 1,880 דולר לאונקיה.

את הבריחה האדירה שנרשמה בשבועות האחרונים לכיוון המתכת היקרה, אליה מתייחסים המשקיעים גם כאל מטבע המגן מפני אינפלציה, ניתן ליחס לנטישת שוקי המניות שהובילה למפולת כלל עולמית, בעוד המשקיעים מחפשים מחסה באפיקים שנחשבים ליציבים יותר על רקע חשש ממיתון חוזר שקיבל השבוע גושפנקא מנתוני המאקרו החלשים והורדת תחזיות הצמיחה.

בנוסף הולכת וגוברת האמונה בשוק כי בקרוב לא תהיה לפדרל ריזרב ברירה אלא להמשיך ולהדפיס מזומנים על מנת לפתור את הבעיות בשוק, והזהב צפוי להיות הנהנה העיקרי מהזרמה זו, שצפויה להפחית עוד את שוויו של הדולר.

"חוסר האמון של המשקיעים בכלכלה הגלובלית, דוחפת אותם לכיוון הזהב", אמר היום אנליסט ב-MF גלובל הולדינגס והוסיף "הזהב ימשיך להתחזק אלא אם המנהיגים יצליחו למצוא פיתרונות למשברי החוב באירופה ובארה"ב".

"הזהב הוא המטבע העולמי כרגע, כאשר העולם משוכנע שהרשויות המוניטריות והפיסקאליות לא מצליחות לעשות שום דבר נכון אלא להיפך הן עושות את כל הטעויות האפשריות בבואן לנסות ולפתור את הבעיות הפיסקאליות הנוכחיות בעולם", אמר במכתב למשקיעים הכלכלן דניס גרטמן, אשר חזה בהצלחה את הצניחה במחירי הסחורות בשנת 2008. המשקיעים רוצים להגן על הונם מפני הירידות בשווי המניות, מהפיחות בשווי המטבעות ומהעלייה במחירים לצרכנים.