מנכ"ל קומרצבנק: "אסור לנו להירתע מנטישת האירו"

מנכ"ל הבנק הגרמני השני בגודלו ש-25% ממנו מוחזקים ע"י הממשלה: "אנו זקוקים לשר אוצר אירופי אמיתי עם שליטה על המסים והתקציבים של המדינות החברות - כדי להוציא אירופה מהמשבר"

מנכ"ל קומרצבנק, הבנק השני בגודלו בגרמניה, אמר כי יש צורך בשר אוצר אירופי, עם שליטה על המסים ועל התקציבים של המדינות החברות, כדי להוציא את הגוש ממשבר האג"ח.

"אנו זקוקים לשר אוצר אירופי אמיתי, שיחזיק בסמכויות המתאימות", כתב המנכ"ל, מרטין בלסינג, במאמר שהתפרסם היום (א') בעיתון "ולט אם זונטג".

"עם השקת האיחוד הפיסקלי, צריכה להיות לבריסל הזכות לקחת את הסמכויות התקציביות ממדינות שאינן דבקות בתקנות. לבריסל צריכה להיות הזכות לגבות מסים משלה, ולכונן גוף אג"ח משותף להנפקת אג"ח", אמר בלסינג.

25% ממניות קומרצבנק נמצאות בידי ממשלת גרמניה.

בלסינג אמר שחבילת הצעדים שהציעו בשבוע שעבר נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אינם מספיקים. הרעיון לכונן ממשלה כלכלית משותפת מוביל לכיוון הנכון, אמר בלסינג, אך "היישום שנשקל כעת - ראשי מדינה שיתכנסו פעמיים בשנה בהנהגת הרמן ואן רומפוי - לא יספיק כדי ליצור אמון במסגרת פוליטית משופרת באופן בר-קיימא".

ביום ג' שעבר חשפו צרפת וגרמניה תוכניות מרחיקות לכת להידוק האינטגרציה של גוש האירו, אך שתי המדינות אכזבו את המשקיעים כאשר הכריזו שההצעות להנפיק אג"ח אירופית משותפת יצטרכו להמתין.

המסר שלהן היה שכעת צריך להתמקד באינטגרציה כלכלית נוספת, ולא בחתימת צ'קים לסיוע חירום. הן אמרו גם כי אין להשלים יותר עם חריגות מהתקנות ומהיעדים הפיסקליים של גוש האירו.

בלסינג אמר שהחזרה למטבעות לאומיים היא החלופה היחידה לכינונו של איחוד פיסקלי, אך ויתור על האירו יוביל לקריסה כלכלית ופוליטית באירופה.

"אם נגיע למסקנה שלמרות כל המאמצים איננו מסוגלים למצוא מסגרת משפטית ופוליטית למטבע המשותף שלנו, אסור לנו להירתע מנטישת האירו".