שר הכספים של יוון מרגיע: "יוון תקבל בזמן את הסיוע הקרוב"

יוון צפויה לקבל את הנתח הבא בחבילת החילוץ בחודש הבא ■ השר היווני דוחה בכך את הערכות לגבי דחייה פוטנציאלית של קבלת החלק בספטמבר

יוון הסובלת ממשבר חוב ומצפה להמשך קבלת הסיוע, מנסה להעביר איתות מרגיע; "יוון צפויה לקבל את הנתח הבא בחבילת החילוץ של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית בזמן המיועד בספטמבר", כך אמר סגן ראש הממשלה של יוון ושר הכספים במדינה, אוונגלוס וניזלוס. השר היווני דוחה בכך את הערכות לגבי דחייה פוטנציאלית של קבלת הנתח בספטמבר על רקע הוויכוח המתמשך עם האיחוד האירופי בנוגע לבטחונות על ההלוואה.

לאחר שקיבלה יוון חבילת חילוץ בגובה 110 מיליארד אירו, יוון מצפה לקבל את החלק הבא בחבילת החילוץ. הנתח הבא צפוי להתקבל בחודש ספטמבר, כאמור, במטרה להציל את יוון ממשבר החובות אליו נקלעה המדינה. "ליוון יש עדיין 45 מיליארד אירו (57.69 מיליארד דולר) זמינים עוד מהסיוע במסגרת חבילת החילוץ הראשונה", הבהיר וניזלוס.

נציגי מדינות האיחוד האירופי בשבועיים האחרונים ביקשו מיוון בטחונות במזומנים בתמורה להסכמתן לחבילת חילוץ יוון.

שר הכספים של יוון הדגיש כי כי על פי תחזית הצמיחה של יוון, הצמיחה תתכווץ ב-4.5% השנה לעומת התכווצות של 5.3% על פי התחזיות הקודמות. השר היווני הוסיף והרגיע באומרו כי המערכת הבנקים ביון היא חזקה.

ביוון צפויה בשבוע הבא ועידה בהשתתפות נציגות של האיחוד האירופי וקרן המטבע כדי לבחון את מצבה הפיננסי של יוון לפני שעובר אליה נתח של 8 מיליארד אירו (11.49 מיליארד דולר) בסתיו הקרוב.