שמחון: מגדלי הבקר לא מסוגלים לנהל מו"מ על מחיר המטרה

גובר המתח בין שר התמ"ת, שלום שמחון, לבין התאחדות מגדלי הבקר לחלב סביב הכוונה להוזיל את מחיר החלב הגולמי ■ שמחון: "המו"מ יתקיים מול התק"מ ותנועת המושבים"

גובר המתח בין שר התמ"ת, שלום שמחון, לבין התאחדות מגדלי הבקר לחלב, שמנהיגה את מאבק הרפתנים. היום (ג'), בעת שהניח אבן פינה לאזור תעשייה חדש במבוא כרמל, מצא שמחון עשרות רבות של רפתנים, שבאו למחות בפניו על הכוונה להוזיל את מחיר החלב הגולמי שמועבר מהרפתות אל המחלבות, ועל הכוונה לחשוף את שוק החלב בארץ ליבוא.

לדברי שמחון, "המלצות ועדת קדמי הן ראשונות בלבד. כל שרשרת הערך שמביאה להעלאת יוקר המחיה תשלם. הבנו שהתאחדות מגדלי הבקר אינה מסוגלת לנהל מו"מ מסודר מול הממשלה, ולכן המו"מ יתקיים אל מול התק"מ ותנועת המושבים. יש לנו כוונה להיות רגישים לתחום החלב, אך עם זאת, אין הצדקה שהציבור בישראל ישלם מחיר מטרה שהוא מהגבוהים בעולם".

הוא הוסיף והתייחס אל המחאה החברתית ואמר כי "לממשלה יש כוונה אמיתית להביא את הבעיות שהוצגו במסגרת המחאה לידי פתרון ולספק כלי עבודה לצמצום יוקר המחיה בישראל".

הרפתנים חידשו בימים האחרונים את מאבקם בהמלצות ועדת קדמי והיום חילקו יחד עם פעילי מחאת הקוטג' כ-2,000 ליטר של חלב לתושבי שדרות. מחר יפגינו רפתנים גם בצומת יד מרדכי כדי להביע הזדהות עם תושבי הדרום והרפתנים באזור, על רקע המתיחות הביטחונית בימים האחרונים.

בהתאחדות מגדלי הבקר לחלב הביעו מורת רוח מדבריו של שמחון, ואמרו כי התק"מ ותנועת המושבים אינם גופים שמייצגים את הרפתנים, וכל משא ומתן בעניינם יצטרך להיעשות אל מול ההתאחדות, שהיא הגוף היציג של הרפתנים בישראל.