תביעה נגד מזרחי-טפחות: "גרם לקריסת חברת אופנה"

חברת האופנה "זיפ שיווק" הגישה השבוע למחוזי בת"א תביעה בסך כ-18.5 מיליון נגד הבנק, בטענה כי התנהלותו הרשלנית הביאה להתמוטטות החברה ולאובדן מפעל החיים של בעליה

חברת האופנה "זיפ שיווק", ובעליה, יוסי ונעמי זנד, הגישו השבוע למחוזי בת"א תביעה בסך כ-18.5 מיליון נגד בנק מזרחי-טפחות, בטענה כי התנהלותו הרשלנית, המנוגדת להוראות בנק ישראל, הביאה להתמוטטות החברה ולאובדן מפעל החיים של בעליה. באמצעות עוה"ד בועז אדלשטיין ועברי פיינגולד ממשרד גולדמן-ארליך-גבר- אדלשטיין ושות', טוענים התובעים כי תוך חודשיים ממינוי מנהל חדש לסניף הבנק, בו התנהל חשבון החברה, הוסב לה נזק בלתי הפיך, שלמעשה גרם לקריסתה.

לפי כתב התביעה, המנהל שמונה לתפקידו בשלהי 2008, נקלע לפאניקה עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי. לדברי התובעים, המנהל התעלם - או לא היה בקיא - בסיכומים מפורשים בין הבנק לחברה וביטל "מעכשיו לעכשיו" את מסגרות האשראי שלה, בלא לאפשר לה להיערך לכך מראש. לטענתם, אילו היה המנהל מבצע את הבדיקות המינימליות הנדרשות בטרם עצר את האשראי לתובעים, הוא היה מגלה כי פעילותם העסקית מתאפיינת בעונתיות בצריכת האשראי, ומה שנתפס בעיניו, בטעות, כגידול בצריכת האשראי, לא היה אלא גידול אשראי שגרתי ומוסכם.

על לקוחות "זיפ שיווק" נמנו בעבר חברות אופנה גדולות, כגון: "H&O", "גולף", "קסטרו" וו"קרייזי ליין", וכן, גופים מוסדיים לרבות משטרת ישראל, עיריית ירושלים ורשות שדות התעופה.