חדשות טובות לגרופון: פייסבוק פורשת מעולם הקופונים

פייסבוק: "למדנו הרבה בחודשים האחרונים, נמשיך להתפתח בקידום עסקים מקומיים" ■ בתחילת השבוע פייסבוק הודיעה כי היא נוטשת גם את שירות הצ'ק אין שלה

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, יוצאת מעסקי הקופונים לאחר ארבעה חודשים בהם בדקה את השוק. מהלך זה יוריד את הלחץ מחברות אחרות מובילות בתחום כמו גרופון ו-LivingSocial.

"אחרי שבחנו את עסקי ההנחות היומיות, החלטנו שלא לשווק יותר מוצר זה בשבועות הבאים", הודיעה פייסבוק אמש (ו'). "אנחנו מאמינים שלרשתות החברתיות יש הרב כוח גם מול עסקים קטנים. למדנו הרבה בארבעת החודשים האחרונים, ונמשיך להתפתח בכל הקשור לקידום עסקים מקומיים".

נזכיר כי פייסבוק השיקה את "פייסבוק דיל" באפריל ב-5 ערים שונות, תוך שיתוף פעולה עם אתרי קופונים נוספים כמו Zozi ו-Gilt City.

המרוויחה העיקרית מהמהלך של פייסבוק היא גרופון, אשר מתכוננת להנפקה בשווי של 750 מיליון דולר בהמשך השנה. "מדובר בהחלט בחדשות טובות לגרופון", אמר ויניסאוס וקנטי, מייסד שותף של אתר הקופונים Yipit.com. "אני לא חושב שזה אומר ששוק הקופונים לא אטרקטיבי, זה רק מראה שחברות אינטרנט, גדולות ככל שיהיו, לא יכולות לשווק פתאום קופונים ולקוות שזה יעבוד, זה מסובך יותר".

מוקדם יותר השבוע הודיעה פייסבוק כי היא נוטשת את שירות הצ'ק אין שלה, Places, ותאפשר להטמיע עדכונים על מיקומים ישירות דרך העלאת פוסטים וציון המיקום (בטקסט או באמצעות בחירת המיקום במפה). החלטה זו משחקת לטובת פורסקוור, שתישאר השחקנית הדומיננטית ביותר בתחום הצ'ק אין והשירותים מבוססי המיקום.