מיטרוניקס: גידול של כ-16.5% ברווח התפעולי ברבעון השני

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-104.7 מיליון שקלים, גידול של 14.6% לעומת כ-91.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד

חברת מיטרוניקס , המפתחת מייצרת ומשווקת רובוטים לניקוי בריכות שחיה פרטיות וציבוריות ומוצרים נוספים בתחום טיפול במים ולבטיחות בשחייה, מפרסמת את דוחותיה לרבעון השני ולששת החודשים הראשונים של 2011.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-104.7 מיליון שקלים, גידול של 14.6% לעומת כ-91.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות רשמו עליה של כ-19.5% והסתכמו ב-75.1 מיליון שקלים.

החברה מחזיקה בכ-32% מנתח השוק העולמי בתחום הרובוטים לבריכות פרטיות עם 18 דגמים שונים. הכנסות החברה ממגזר הבריכות הציבוריות רשמו גידול של 20.3% והסתכמו ב-13.4 מיליון שקלים. גידול זה נובע מעליה דרמטית במכירות רובוט ה-PROX בגרסתו המשופרת.

ההכנסות ממוצרי MGI הסתכמו לסך של כ-16.1 מיליון שקלים, ירידה של 7%. הירידה במכירות נובעת מרכישות מוקדמות (early buy) במוצרי האזעקות ברבעון הראשון השנה ומריכוז מוגבר של מכירות ברבעון השני אשתקד.

צבר ההזמנות (נכון למועד הדוח) מסתכם בכ-26.3 מיליון שקלים לעומת 25.5 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 3%. צבר ההזמנות בתקופה זו של השנה, הוא בד"כ קטן ולטווח קצר קדימה. המגמה העולמית וכן בענף הבריכות של אספקה Just in time (JIT), מתחזקת בשנים האחרונות ומצמצת יותר ויותר את טווח הנראות קדימה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-51.5 מיליון שקלים, גידול של כ-17.1% לעומת כ-44 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות הגולמית הסתכמה בכ-49.2% לעומת 48.2% ברבעון המקביל. העלייה ברווח הגולמי וברווחיות מקורה בעלייה בהיקף המכירות, באמצעות חברות בנות (הגדלת המרווח הגולמי של הקבוצה) ומהתחזקות האירו מול השקל בהשוואה בין התקופות.

הרווח הגולמי במגזר הבריכות הפרטיות רשם גידול של 26.1% והסתכם בכ-38 מיליון שקלים לעומת 30.1 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי במגזר הבריכות הציבוריות רשם גידול של 14.7% והסתכם ב-7.5 מיליון שקלים לעומת 6.5 מיליון שקלים. במגזר MGI הסתכם הרווח הגולמי ב-6.1 מיליון שקלים לעומת 7.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 17.5%.

הרווח התפעולי ברבעון השני רשם גידול של כ-16.5% והסתכם בכ-24 מיליון שקלים, לעומת כ-20.6 מיליון שקלים ברבעון המקביל.

מיטרוניקס מסיימת את הרבעון השני ברווח הנקי של כ-20.2 מיליון שקלים לעומת כ-19.4 מיליון שקלים ברבעון השני אשתקד, עליה של כ-4.3%. העלייה נובעת מהגידול ברווח התפעולי שקוזז בחלקו על ידי הוצאות מימון ומס גבוהות יותר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

"ענף הבריכות חווה ברובו ביקושים גבוהים יותר לעומת הרבעון המקביל אשתקד", אומר יובל בארי מנכ"ל מיטרוניקס. "הסיבות להתעוררות הביקוש נובעות בעיקר מתחושת התייצבות כלכלית בצפון אירופה וארה"ב, אופטימיות זהירה בקרב שרשרת ההפצה וכן בעקבות מזג אויר טוב בכל הגזרות שגרם לפתיחת עונת הרחצה השנה כבר באפריל. להערכתנו שוק הבריכות צמח בשיעור של כ- 8% בחציון הראשון. ברבעון השני צמחנו בכ - 15% עקב הביקושים המוגברים בעיקר בארה"ב, צרפת ואוסטרליה. הצמיחה משקפת גידול בשוק אך בעיקר לקיחת נתחי שוק ממתחרים".