הסטארט-אפ הישראלי טאבולה גייס 9 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי

החברה, שהוקמה ב-2007 על-ידי אדם סינגולדה ושמפתחת מנוע המלצות לצפייה בתוכני וידיאו, גייסה עד כה 15.4 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית Taboola גייסה בסוף השבוע 9 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי. את הגיוס הובילה קרן קרסנט פוינט לאנטרן הישראלית-סינגפורית, לצד קרן אוורגרין שהשקיעה גם בסבבים הקודמים.

טאבולה, שהוקמה ב-2007 על-ידי אדם סינגולדה (בנו של המוזיקאי אבי סינגולדה), מפתחת מנוע המלצות לצפייה בתוכני וידיאו. עד היום גייסה החברה 15.4 מיליון דולר. בסבבים הקודמים לקחו חלק גם האנג'לים זוהר גילון, אביגדור וילנץ ומשקיעים פרטיים.

לדברי ליאור גולן, סמנכ"ל המו"פ בטאבולה, הכסף ישמש להשקעה בטכנולוגיה ובשיווק. החברה מעסיקה היום 35 עובדים, בתל אביב ובניו יורק.

המלצות הווידיאו של החברה מתייחסות לתוכן פרימיום, כלומר כתבות וידיאו, וטריילרים, בניגוד לסרטוני וידיאו ומתיחות הפופולריים ביו-טיוב. הרעיון הוא להאריך את זמן השהייה של גולשים באתרי תוכן ולעודד אותם לצרוך תוכן נוסף.

החברה משווקת שני מוצרים עיקריים: Video2Video, שתפקידו לקשר את הצופה לתוכני וידיאו רלוונטיים נוספים, ו-Text2Video שממליץ על תוכני וידיאו רלוונטיים, אך מיועד למי שלרוב צורך תוכן טקסטואלי.

בניגוד למנועי המלצות אחרים, שמתבססים בעיקר על יכולות ניתוח קונטקסטואליות והתנהגותיות של המשתמש, בטאבולה שילבו רכיב נוסף שמנתח את התנהגות הגולש בזמן הצפייה. מוצרי החברה יודעים האם הגולש צפה בסרטון עד סופו, הריץ קדימה, פתח דף נוסף בדפדפן או לא צפה כלל בסרטון.

עשרות אתרים כבר הטמיעו את מנגנון ההמלצות של החברה, ובהם סוכנות הידיעות בלומברג, העיתון "ניו יורק טיימס" ורשת CNN.

בראיון שהעניק ליאור גולן ל"גלובס" באוקטובר אשתקד, הוא ציין כי אתר בלומברג נהנה מעלייה של מאות אחוזים בכמות הצפייה בווידיאו בעקבות הטמעת הטכנולוגיה של החברה.

המנוע של טאבולה אמנם מוטמע חינם באתרי תוכן השונים, אך המודל העסקי של החברה מבוסס על הפניה לפרסומות ולסרטוני וידיאו באתרי תוכן אחרים. על-פי אתר IVC, החברה רשמה הכנסות של 2 מיליון דולר ב-2010, ולדברי גולן היא מתקרבת לשלב הרווחיות.