"אירופה קרובה לעבור את המשוכה סביב הסיוע השני ליוון"

כך אמר ראש ממשלת לוקסומבורג היום ואותת כי חבילת החילוץ השנייה ליוון בדרך ■ המחלוקת נוצרה לאחר שפינלנד האחראית ל-2% מסך הסיוע ביקשה מיוון בטוחות

חבילת החילוץ השנייה ליוון בדרך; "אנחנו קרובים מאוד למציאת פתרון", אמר ראש ממשלת לוקסמבורג, המשמש יו"ר של שרי האוצר במרחב האירו. "יש הצעה שתשביע את רצון את כל חברי גוש האירו", אמר אך לא סיפק מידע נוסף בעניין. מכאן שאירופה קרובה לעבור משוכה רצינית בדרך לחבילת חילוץ החדשה ליוון, על רקע דרישתה של פינלנד מיוון לספק לה בטוחות.

נזכיר כי בחודש יולי מנהיגי מרחב האירו אישרו חבילת חילוץ חדשה בהיקף של 148 מיליארד דולר ליוון כדי להציל את המדינה מפני מצב של פשיטת רגל, המגזר הפרטי צפוי לספק 72 מיליארד דולר במסגרת חבילת החילוץ החדשה.

פינלנד דרשה מיוון בטוחות על חלקה של הלסינקי בסיוע שאחראי ל- 2% מסך כל חבילת החילוץ. פינלנד דנה עם יוון לגבי הבטוחות. התנגדות נחרצת להסכם זה נשמעה מצד גרמניה, אוסטריה, הולנד, סלובניה וסלובקיה.

"איני מחבב את המכניזם הזה, מתנגד להסכמים דו צדדיים בין שתי מדינות", אמר ראש ממשלת ללוקסמבורג. עוד הדגיש כי חבילת החילוץ ליוון לא תתעכב ולא תידחה.