תקציב הפרסום של ישראכרט יוכרע בקרוב

‎חודשיים לאחר סיום המכרז, חברת האשראי צפויה להודיע בקרוב על התוצאות ■ 3 משרדי פרסום הגיעו לשלב הגמר במכרז - באומן-בר-ריבנאי, גלר-נסיס ואדלר-חומסקי

מה מתרחש במכרז על תקציב הפרסום של ישראכרט? חודשיים לאחר שמשרדי הפרסום הציגו מצגות קריאייטיב, אין עדיין הכרעה בשאלה מיהו הזוכה במכרז.

הגשת מצגות הקריאייטיב לא הייתה השלב האחרון שבו פגשו המשרדים את אנשי ישראכרט. לאחר המצגות הם התבקשו להגיש הצעות מסחריות, וכעבור תקופה הם התבקשו לתיקונים. עתה למעשה מצויים מזה זמן בידי החברה מלוא הנתונים, ובכל זאת עדיין אין הכרעה.

ישראכרט ניתקה למעשה מגע עם המשרדים, ובכיריה שומרים על "דממת אלחוט" מוחלטת בכל הנוגע לזוכה.

עם זאת, בענף מעריכים כי ישראכרט תודיע בקרוב על התוצאות, וזאת לאחר שייתכנסו בהנהלת החברה לקבלת החלטות סופיות בנושא.

כוחות מנוגדים בתוך החברה

בינתיים, מאחר שהופסקה ההתקשרות עם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי שטיפל בתקציב מעל לעשור, עלתה החברה בקמפיין פרסומי באמצעות ג. יפית.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כחודשיים וחצי הוזמנו משרדי הפרסום גיתם BBDO, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס לקחת חלק במכרז על התקציב. אחרי שלב הצגות הקריאייטיב בחרה ישראכרט להתקדם בנושא המסחרי מול 3 משרדים: באומן-בר-ריבנאי, גלר-נסיס ואדלר-חומסקי.

היעדר ההחלטה בישראכרט מציף בענף שוב את גל הספקולציות שליוו את היציאה למכרז. כידוע, תשלובת ישראכרט הינה בשליטת בנק הפועלים.

נראה כי עם ההחלטה להיפרד משלמור פעלו למעשה שני כוחות מנוגדים בתוך ישראכרט - כאלה שסברו כי יש לשמור על הפרדה מוחלטת של מערך הפרסום של ישראכרט ממערך הפרסום של בנק הפועלים ולא לאפשר למשרדי הפרסום של בנק הפועלים (גיתם ואדלר) לקחת חלק במכרז.

מצד שני, היו כאלה שסברו כי בחיבור זה אין בהכרח חיסרון, ויש לאפשר למשרדים לקחת במכרז חלק.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-2010 עמדה ההשקעה של קבוצת ישראכרט בפרסום על כ-24 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-7.5 מיליון דולר במחירים ריאליים; וב-2009 פרסמה ישראכרט בכ-19.8 מיליון דולר, שהם כ-6 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2008 עמד היקף התקציב במחירי מחירון על 22.7 מיליון דולר.

ישראכרט
 ישראכרט