"תתכוננו לספטמבר - זה הזמן להגדיל את הסיכון בתיק"

המנתח הטכני של אופנהיימר: "בכל המובנים אני חושב שהמפולת שנרשמה בין ה-22 ביולי ל-2 באוגוסט סימנה את השפל השנתי" ■ ממליץ: לונג על חוזה ה-SPY ושורט על חוזה ה-XLP"

"תתכוננו לספטמבר - זה הזמן להגדיל את הסיכון בתיק ההשקעות שלכם", אומר היום (ג') בראיון לרשת CNBC קרטר וורת', המנתח הטכני הראשי של בנק ההשקעות אופנהיימר, לאחר שאתמול רשם מדד הדאו ג'ונס זינוק תלת ספרתי ועלה בשבוע האחרון בכ-7%.

"בכל המובנים אני חושב שהמפולת שנרשמה בין ה-22 ביולי ל-2 באוגוסט סימנה את השפל השנתי" ציין וורת' והתכוון לכך שהשפל השנתי במדד ה-S&P500 הוא 1,100 נקודות והעריך כי ברמות הנוכחיות הסיכויי לעליות גבוה יותר מהסיכוי לירידות. "התיקון שאנו רואים עכשיו היה קצר מדי, יש לו עוד מקום לעלות, אני מסתכל לכיוון רמה של 1,250 נקודות".

על השאלה במה צריך לסחור כעת? ענה וורת' "במקום לבחון במה לשחק, אני חושב שהטרייד הוא - מה לא להחזיק כרגע. לדעתי מה שלא צריך להחזיק כרגע הן מניות מסקטור מוצרי הבסיס הצרכניים (Consumer Staples). גן העדן הבטוח שהיוותה ההשקעה בסקטור זה אינה דרושה יותר והסקטור הזה צפוי להציג תשואת חסר בימים ובשבועות הקרובים". כך שהמלצתו של וורת' כעת היא "ללכת על השקעה בלונג על חוזה ה-SPY ולהיות בשורט על חוזה ה-XLP".

לדעת המנתח הטכני גם הגורמים הפונדומנטליים בשוק יתאזנו. "השוק יתחיל לגלות שאולי המצב אינו כל כך גרוע כמו שהשוק מתומחר כעת".

לעומתו, סטיב גרסו, סוחר שהשתתף בשיחה שהתקיימה באולפן אמר כי הוא נוקט בזהירות כעת ואמר כי הניתוח הטכני מטריד אותו. "יש תמיכה קטנה מתחת לרמה של 1,101 נקודות. אם נשבור מתחת לרמה זו אנו עלולים באמת ליפול למטה עוד כ-90 נקודות. אני עדיין מהסס להכריז כי הגענו לתחתית" והדגיש כי ספטמבר ואוקטובר באופן היסטורי הם חודשים קשים למשקיעים.

S&P 500