מחירי חבילות הגלישה באינטרנט נחתכו ב-50% בשנה

שוק האינטרנט רותח על רקע ביטול קנסות היציאה, העובדה שאנחנו לקראת גיבוש מסקנות ועדת חייק שיסדירו מחדש את שוק התקשורת הנייחת, ולאחר הפחתת המחירים שביצעה בזק

שוק האינטרנט רותח, וחברות ה-ISP מורידות מחירים ויוצאות במבצעים אגרסיביים בשבועות האחרונים. הרקע לכך הוא ביטול קנסות היציאה והעובדה שלקראת גיבוש מסקנות ועדת חייק, שיסדירו מחדש את שוק התקשורת הנייחת, רוצות כל החברות לכבוש נתחי שוק רבים ככל שאפשר. סיבה נוספת היא הפחתת המחירים שביצעה בזק במהירויות הגבוהות ב-50% שגררה לחץ על המחירים בחבילות הגלישה הנמוכות יותר.

מבדיקה רגילה בבזק ובחברות ה-ISP עולה כי חברות ה-ISP מציעות היום מחיר של כ- 30 שקל לחודש בלבד עבור החבילות הפופולריות ביותר שנמכרות, 10 מגה בבזק ו-12 מגה בהוט. בשנה שעברה אותה חבילה בבזק עלתה יותר מכפול.

012 סמייל מוכרת דרך הוט חבילת אינטרנט של 12 מגה במחיר של 30 שקל, ו-013 נטוויז'ן מכרה חבילה במחיר דומה בבזק. בזק בינלאומי יצאה עכשיו במבצע שבו היא עושה הגרלות לאייפד 2 לכל מי שמצטרף אליה, ו-012 סמייל יצאה בקמפיין אגרסיבי במסגרת ביטול קנסות היציאה.

הרקע לתחרות המואצת כאמור נעוץ בשינויים הרגולטוריים בשוק, שהחלו עם תחילת הבאנדל ההפוך של בזק, שבעקבותיו החל לחץ כבד על המחירים שמציעות חברות ה-ISP. בזק בעצם תמחרה בצורה שקופה, וכך יכול כל לקוח ללחוץ על הספק שלו ולדרוש ממנו להשוות את המחיר, או שהוא נוטש לטובת הספק האחר בבאנדל של בזק.

ניתן לראות בבירור שהמחירים של ספקיות האינטרנט נשחקו בצורה דרמטית החל מהשנה שעברה במסגרת הבאנדל ההפוך של בזק. זה אמנם טוב לצרכנים - אבל מצד שני מחזק מאד את כוחן של חברות התשתית הוט ובזק ומעמיד אותן בנקודת פתיחה טובה בהרבה לקראת העתיד.