קומסקור: אנדרואיד מגדילה הפער ממערכת ההפעלה של אפל

על פי דו"ח חדש של קומסקור, אנדרואיד של גוגל צמחה ב-5.4% לנתח שוק של 41.8% מהסמארטפונים בארה"ב ■ מכשירי האייפון הציגו צמיחה של 1% בלבד

חודש אחר חודש, רבעון אחר רבעון והצמיחה של מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, אנדרואיד, לא עוצרת. בעוד המתחרה העיקרית של מכשירי האנדרואיד - אפל ומכשירי האייפון שלה, מגדילה את נתח השוק באחוזים בודדים בלבד מרבעון לרבעון, אנדרואיד של גוגל שועטת קדימה ומגדילה את הפער מאפל, לראשונה, בכמעט 15% במונחים של נתח השוק בארה"ב.

על פי נתוני חברת המחקר קומסקור, המתייחסים לחודשים מאי-יולי (כולל), אנדרואיד של גוגל תופסת נתח שוק של 41.8% ממערכות ההפעלה הפעילות בסמארטפונים בארה"ב (עלייה תקופתית של 5.4%). במקום השני נמצאת אפל שתופסת נתח שוק של 27% (צמיחה של 1%), ואחריה RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי, שממשיכה לצנוח: נתח השוק שלה בסוף יולי הגיע ל-21.7% מסך מערכות ההפעלה הסלולריות בארה"ב לעומת 25.7% בתחילת מאי.

בתחתית הרשימה נמצאות מערכות ההפעלה הסלולריות של מיקרוסופט (גם ווינדוס פון וגם ווינדוס מובייל) שתופסות נתח שוק של 5.7%, ובמקום האחרון נמצאת סימביאן הגוועת של נוקיה, עם ירידה מתמדת, לשיעור של 1.9% מנתח השוק בארה"ב.

מבחינת נתח שוק של הסמארטפונים עצמם, אין שינויים מרחיקי לכת מהרבעון הקודם (החודשים פברואר-אפריל). במקום הראשון, עם עליה של 1% מתחילת הרבעון, נמצאת סמסונג שתופסת נתח שוק של 25.5% משוק הסמארטפונים בארה"ב. במקום השני נמצאת LG שנשארה במקום עם נתח שוק של 20.9%, אחריה מוטורולה, שמכרה את חטיבת המובייל שלה לגוגל בחודש שעבר, וספגה ירידה של 1.5% בשלושת החודשים האחרונים לנתח שוק של 14.1%.

אפל, שבניגוד למתחרותיה המציעות מכשירי אנדרואיד ו- Windows Phone בשלל דגמים, סוגים ומפרטים, מציעה אך ורק מכשיר אחד - האייפון, ממוקמת במקום הרביעי ברשימה, לאחר שהגדילה את נתח השוק שלה ב-1.2% בתקופה הנמדדת, וכעת האייפון שלה תופס נתח שוק של 9.5% מכלל הסמארטפונים בארה"ב.

למרות שנראה שזוהי שעתה היפה ביותר של אנדרואיד, צריך לזכור שאנו נמצאים שבועות ספורים מההכרזה על דור חמישי של מכשיר האייפון של אפל, ובאשר לשוק האמריקני, ישנן לא מעט שמועות שמפעילות סלולריות נוספות ייזכו לשווק את האייפון, ולא רק רשת AT&T וורייזון. זמינות של מכשירי האייפון בקרב מפעילות נוספות בארה"ב בוודאי יגדיל את נתח השוק של המכשיר בשוק הסלולר האמריקני.