אפליקציות שיקלו על התלמידים - במחיר שווה לכל כיס

הסמארטפונים הם כבר מזמן נחלתם של רבים מבני הדור הצעיר, השבים לפקוד היום את בית-הספר ■ "גלובס" בודק אילו אפליקציות שימושיות עומדות לרשות התלמידים

החזרה לבתי-הספר מתקרבת, ומעבר לחידוד העיפרון, שימון הגלגלים של הילקוט והטענת הלפטופ, התלמידים של ימינו גם יכולים לצייד את הסמארטפון שלהם באפליקציות שונות. הטלפון הסלולרי, שלפחות חלק גדול מבני-הנוער והילדים מחזיקים, יכול להציע להם אפליקציות שיאפשרו להם להתמודד טוב עם יותר עם שנת הלימודים הקרבה ובאה.

"גלובס" אסף את האפליקציות שיתאימו לילדים שרק עולים לבית-הספר היסודי וגם למשתמשים שנמצאים בכיתות יותר גבוהות.

WhatsApp

נושא התקשורת לתלמידים הוא מאוד חשוב, והיום במקום רק לסמס ולשלם לחברות הסלולר על השירות הזה, אפשר לשלוח הודעות באפליקציית WhatsApp. השירות מאפשר לשלוח הודעות ללא עלות דרך תקשורת האינטרנט הסלולרית או האלחוטית של הסמארטפון. כמו כן, ניתן גם לשלוח תמונות בין המשתמשים בתוכנה ואפילו ליצור קבוצת לימוד בין החברים, אליה ניתן להעביר לכל המשתמשים הודעה מרוכזת, כאשר כל חבר בקבוצה יכול להגיב ולשלוח הודעה לשאר השותפים.

* פלטפורמה: אייפון, סימביאן ואנדרואיד

* עלות: דולר באייפון וחינם באנדרואיד

Kids ABC Letters

הסמארטפון משמש להרבה דברים, החל מאמצעי תקשורת ועד משחקים. אפליקציה בשם Kids ABC Letters הופכת אותו לכלי לימודי: האפליקציה מאפשרת לילדים בגילים נמוכים להכיר את האותיות הלועזיות, ללמוד את השמות שלהם ואת הצורה שלהם ולמצוא אותם בהקשרים שונים. למרות היכולות הללו, האפליקציה הזו לא יודעת ללמד את הילדים את הצליל של כל אות.

* פלטפורמה: אנדרואיד

* עלות: 14.50 שקל

Hebrew ABC - Alefbet

גם לימוד האותיות באלף-בית אפשרי באמצעות הסמארטפון. אפליקציה בשם Hebrew ABC - Alefbet מציעה לילדים בגיל הרך ללמוד לצייר אותיות, באמצעות חיבור נקודות בצבעים שונים בתוך מסגרת של האות. האפליקציה בנויה ככרטיסיות והיא מציגה איורים שונים.

* פלטפורמה: אנדרואיד

* מחיר: חינם

ויקיפדיה רידר

זה זמן רב נחשבת האנציקלופדיה השיתופית ויקיפדיה למקור אמין ועדכני של מידע וידע. תלמידי ישראל כבר גילו את זה מזמן, והם מרבים מן הסתם להשתמש במקור המידע לצורך מטלות שונות בבית-הספר: כעת הם גם יכולים לעשות זאת מכף-ידם.

האפליקציה wikipedia reader מעניקה לכל המעוניין גישה לכל הערכים של ויקיפדיה ישירות למכשיר הטלפון, והיא שימושית - גם עבור התלמידים, כמובן - לצורך למידת נושאים חדשים, הרחבת הידע הכללי והכנת עבודות.

* פלטפורמה: סימביאן

* מחיר: חינם

מחשבון מדעי

לא רק הסמארטפונים, אלא גם מכשירי הטלפון הנושנים מצוידים כמעט באופן קבוע במחשבון בסיסי מובנה.

אולם תלמידי הכיתות הגבוהות זקוקים בדרך-כלל למחשבון מדעי מתוחכם יותר - כזה המאפשר לבצע חישובים מסובכים ומורכבים במסגרת לימודיהם.

האפליקציה החינמית scientific calculator מציעה מחשבון מדעי זמין ונוח לשימוש אשר יקל על התלמידים בעת תרגול במקצועות הריאליים.

* פלטפורמה: סימביאן

* מחיר: חינם

גוגל דוקס

הטאבלטים שנמצאים כמעט בכל מקום מאפשרים הרבה דברים, אבל הם פחות נוחים לכתיבת מסמכים ארוכים. האפליקציה Docs של גוגל, מציעה שירותים משלימים לגירסה האינטרנטית של המוצר הזה. באפליקציית הדוקס ניתן לכתוב מסמכים ואפילו גיליונות אלקטרוניים. האפליקציה מאפשרת ליצור את המסמכים האלה בטאבלט ולעבוד עליהם גם במחשב או אפילו לשתף אותם עם חבר לכיתה, שרוצה לעבוד עם התלמיד על אותו סיכום.

* פלטפורמה: אנדרואיד

* מחיר: חינם

Kids Numbers And Math

לימוד מספרים וחשבון הוא תענוג לא פשוט לילדים. אפליקציה בשם Kids Numbers And Math באה לעזור בתחום הזה, כאשר היא מציעה ללמוד על מספרים ועל פעולות חשבון בסיסיות, כמו חיבור וחיסור. המספרים עצמם באפליקציה מגיעים עד 20, כאשר הבעיה היחידה כאן, שמדובר באפליקציה בשפה האנגלית.

* פלטפורמה: אנדרואיד

* עלות: 11 שקל

מילים ראשונות - לומדים את שמות בעלי החיים

האפליקציה "מילים ראשונות - לומדים את שמות בעלי החיים" מאפשרת למורידים אותה לעשות בדיוק מה שהיא מבטיחה, ללמד ילדים את שמות בעלי החיים באמצעות תמונות מאוירות שונות המוצגות בה. האפליקציה כוללת 40 חיות שונות, כאשר היא מאפשרת לשמוע את קולות החיות ואת השמות שלהם. האפליקציה הזו מותאמת גם לאייפון וגם לאייפד.

* פלטפורמה: אייפון ואייפד

* המחיר: 1 דולר

myHomework

לוח השנה של האייפון אולי בנוי יותר בשביל פגישות עסקיות ומטלות של מבוגרים; myHomework מציע לתלמיד להכניס רשימה מסודרת של כל שיעורי-הבית שלו ומבחנים באפליקציה, כאשר אפשר לסדר את המטלות לפי החשיבות שלהם ולהגדיר באיזו כיתה הן נמצאות. החיסרון הרציני הוא שהממשק של האפליקציה הזו הוא באנגלית.

* פלטפורמה: אייפון ואנדרואיד

* מחיר: חינם

Google Translate

גוגל מציעה את אפליקציית התרגום שלה למכשירי האנדרואיד. האפליקציה הזו מאפשרת לתרגם מילים ומשפטים ואפילו לקחת הודעת סמס ולתרגם אותם ליותר מ-50 שפות, כולל עברית. האפליקציה גם לוקחת את תחום התרגום לעולם הקול. במקום להקליד טקסט או לצלם אותו, אפשר פשוט להקליט את האדם שאומר את המשפט ולקבל תרגום בזמן אמת. היכולת הזו קיימת באפליקציית ה-Translate שלה לסמארטפונים והיא פעילה כרגע מאנגלית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, איטלקית ועוד שפות רבות לעברית.

* פלטפורמה: אנדרואיד ואייפון

* מחיר: חינם

בבילון

אפליקציית תרגום אחרת שייכת לחברת בבילון הישראלית. iBabylon מאפשרת לתרגם באייפון משפטים ומילים והיא גם כוללת מילון שיודע להסביר מושגים שונים. לחברה יש גם גרסה אחרת לאפליקציה שלה למכשירי אנדרואיד בשם Babylon 2Go. האפליקציה הזו מציעה תרגום של טקסטים מלאים והיא ניתנת להורדה בחינם.

* פלטפורמה: אייפון ואנדרואיד

* מחיר: 1 דולר/חינם