העתירה נדחתה: הצו להקטנת מרווח השיווק בחברות הדלק - בתוקף

עם זאת, עתירתן של החברות דלק, דור-אלון וסונול, שהוגשה אמש בשעת לילה מאוחרת, עדיין תלויה ועומדת, והיא תובא לדיון בבג"ץ בפני הרכב של 3 שופטים בעוד כ-10 ימים

הצו הממשלתי שלפיו הוקטן "מרווח השיווק" בתדלוק עצמי בתחנות הדלק, באופן שהקטין את רווחיהן של חברות הדלק ממכירת דלק בשיטה זו, נותר לפי שעה בתוקפו - כך החליט הערב (ה') שופט בג"ץ אליקים רובינשטיין, בהחלטתו לדחות את בקשת חברות הדלק להוצאת צו ביניים שישהה את תוקפו של הצו הממשלתי שנכנס לתוקף אמש (ד') בחצות.

עם זאת, עתירתן של החברות דלק, שיוצגה על-ידי משרד אגמון ושות', דור-אלון וסונול לבג"ץ, שהוגשה אמש בשעת לילה מאוחרת, עדיין תלויה ועומדת, והיא תובא לדיון בפני הרכב של 3 שופטים בעוד כ-10 ימים.

"איני רואה מקום לעת הזאת לצו ביניים, לא רק כיוון שמדובר בחקיקת משנה צו שנכנסה כבר לתוקפה", כתב השופט רובינשטיין בהחלטתו, "אלא כיוון שמשמעו צו ביניים לעת הזאת הוא הטלת מחיר גבוה יותר לדלק על כל צרכן בתחנת הדלק, דבר שאיני רואה לנכון לעשותו במאזן הנוחות".

משמעות החלטתו של השופט רובינשטיין היא ניצחון זמני לציבור המתדלקים בתחנות הדלק בשירות עצמי, שיהנו ממחירים נמוכים מעט יותר, לפחות כל עוד לא ניתן פסק דין סופי בעתירת חברות הדלק נגד הקטנת מרווח השיווק.

מחירי הבנזין בתחנות הדלק התייקרו בלילה ב-5 אגורות לרמה של 7.27 שקלים לליטר (אוקטן 95). עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על-ידי עובד התחנה תעמוד החודש על 20 אגורות לליטר - עלייה של 54% מהחודש הקודם.

ההתייקרות נובעת מהעלאת מס הבלו על הבנזין בה תומך האוצר וההתחזקות בשער הדולר, שהוסיפו יחדיו כ-30 אגורות למחיר הבנזין. זאת, לאחר ששרי האוצר והתשתיות, יובל שטייניץ ועוזי לנדאו, חתמו אתמול על הצו להורדת מרווחי השיווק.