"שוק העבודה בארה"ב נמצא בהמתנה - וחוסך בינתיים כסף"

כך אמר מנכ"ל חברת הגיוס והשמה ManpowerGroup ■ "המעסיקים גם לא בטוחים לגבי סוג המדיניות שיאמץ אובמה, תוך שהם מושפעים מחוסר הוודאות בשווקים"

בארה"ב מועמד טוב לתפקיד מסוים יעבור בממוצע שלושה ראיונות עד שיתקבל לעבודה. "החברות כל הזמן מגבילות את עצמן תוך המתנה למועמד המושלם ובינתיים הן חוסכות כסף", אמר ג'ף ג'ורס, מנכ"ל חברת הגיוס והשמה ManpowerGroup.

דבריו של ג'ורס נאמרו על רקע דוח התעסוקה המדאיג שפורסם אתמול (ו') בארה"ב. לפי הדוח, לשוק התעסוקה האמריקני לא התווספו כלל משרות חדשות לאחר ש-17 אלף המשרות שנוצרו במגזר הפרטי קוזזו על-ידי 17 אלף משרות שנגרעו במגזר הממשלתי. זאת, לעומת צפי כי יתווספו כ-70 אלף משרות חדשות. האבטלה נותרה באוגוסט ברמה של 9.1%, בהתאם לציפיות.

ג'ורס מתאר את שוק העבודה כזהיר מאוד בעוד החברות מחכות לסימן שהדרישה לשירותיהם וסחורותיהם תעלה. "המעסיקים גם לא בטוחים לגבי סוג המדיניות שיאמץ אובמה בכל הקשור לתעסוקה, תוך שהם מושפעים גם מחוסר הוודאות בשווקים", הוסיף ג'ורס.

"לחברות יש את הפריווילגיה לעשות מהלכים מהירים בהודרת או העלאת מספר העובדים, וכרגע הם ממתינים", אמר ג'ורס. "ובכל זאת, ההמתנה טובה יותר מאלטרנטיבות אחרות".