פריימריז העבודה: העימות בחדשות 10 לא יתקיים

עם זאת, בחדשות 2 מתכננים לערוך עימות בין מתמודדי הפריימריז במסגרת התוכנית "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס, ומחפשים פורמט שיהלום את הדרישות של המתמודדים השונים

ניסיונות בכלי התקשורת השונים לערוך עימות בין מועמדי הפריימריז של מפלגת העבודה נתקלים בחומה עיקשת בקרב המתמודדים.

ל"גלובס" נודע כי עימות טלוויזיוני, שתוכנן להתקיים במסגרת תוכניתם של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום בערוץ 10, בוטל לאור סירובם של ח"כ שלי יחימוביץ' ושל עמרם מצנע לקחת בו חלק.

עם זאת, בחדשות ערוץ 2 מתכננים לערוך עימות במסגרת התוכנית "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס, ומחפשים פורמט שיהלום את הדרישות של המתמודדים השונים.

את העימות בערוץ 10 יזמו סמנכ"ל התוכן של חדשות ערוץ 10, אורי רוזן, והכתב הפוליטי נדב פרי. נודע כי המתמודדת יחימוביץ' הביעה מורת-רוח מלכתחילה מעצם הרעיון.

ביום חמישי האחרון היה אמור להתקיים מפגש בערוץ 10 בנוכחות כל היועצים של המתמודדים השונים. שעות ספורות לפני המפגש הודיע יועצו של מצנע כי לא ייקח בו חלק.

נציגיהם של יצחק הרצוג, עמיר פרץ ואראל מרגלית השתתפו במפגש, ואילו נציגתה של יחימוביץ' לא הופיעה אף היא, שכן היא כרעה ללדת.

יועצו של מצנע, עו"ד גיל סולומון, הודיע לערוץ כי לאור הכוונה לערוך עימות בפורמט המוכר של זמן מוקצב לכל מתמודד ושאלות זהות, מעסיקו לא ייקח חלק בהתנהלות.

לאור העובדה כי שניים מהמתמודדים ביטלו את השתתפותם, הוחלט בערוץ 10 לבטל את העימות. ב"פגוש את העיתונות", עם זאת, ממשיכים בניסיונות להידבר עם המתמודדים בבקשה לערוך סוג של עימות במסגרת התוכנית.

סלומון, יועצו של מצנע, מסר כי "מרגע הפנייה הראשונית אמרנו בצורה חד-משמעית שאיננו מוכנים לעימות בסגנון הישן והמוכר, אך נהיה פתוחים לשמוע כל פורמט אחר. הדברים נאמרו בצורה ברורה לערוץ 10. לצערנו לא יכולנו להגיע לפגישה מסיבות אובייקטיביות, אך עודכנו על ההחלטה שהתקבלה, ולצערנו דובר על עימות בסגנון ובצורה שאינינו מעוניינים לקחת בה חלק. העימותים בהם המתמודדים מתכתשים מהווים נזק תדמיתי אדיר למפלגה".

מלשכתה של ח"כ יחימוביץ' לא נמסרה תגובה.

בחדשות ערוץ 10 אמרו כי "זה כנראה לא מקרי שלא היה עימות בישראל מאז שנת 1999. למישהו תמיד יש מה להפסיד, והוא מוצא דרכים להתחמק".

בחדשות ערוץ 2 אומרים: "אנחנו עדיין בדין ודברים עם הגורמים השונים".