לאן נעלמה התוכנית הכלכלית של ערוץ 1?

עובדי התוכנית "מדד יומי" בערוץ 1 קיבלו הודעה כי התוכנית "יוצאת לחופשה" ■ רשות השידור: "אנו שוקדים על תוכנית כלכלית-צרכנית חדשה ומשודרגת"

התוכנית "מדד יומי" של ערוץ 1 בוטלה במפתיע לאחר כעשור.

מדובר בתוכנית כלכלית ששודרה מדי ערב לפני מהדורות החדשות, ובמשך השנים הוגשה בעיקר על-ידי דליה מזור ובהמשך על-ידי יאיר ויינרב.

חודשים ספורים לאחר פרישתה של מזור, ב-14 ביולי, הודיעה הנהלת הרשות לאנשי הצוות כי התוכנית "יוצאת לחופשה" ואנשיה פוזרו בין המערכות האחרות של ערוץ 1. הדבר הביא למעשה לכך שבעוד שבערוצים אחרים התוכניות הכלכליות היוו חיל החלוץ בסיקור המחאה החברתית, ערוץ 1 ביטל את תוכניתו בנושא.

גורמים ברשות השידור, שהיו קשורים בתוכנית, הביעו צער על הורדת התוכנית, שנחשבה כמי שהובילה קו חברתי בולט במשך השנים. לדבריהם, נאמר לעובדים כי האולפן שבו משודרת התוכנית יושבת בקיץ, ולמרות זאת הם הבחינו כי ממשיכות להיות משודרות ממנו תוכניות אחרות.

לא נמסר לעובדים מתי הם ישובו מחופשתם, ואיש מהם אינו לוקח חלק בגיבוש תוכנית חלופית.

יחד עם התוכנית הכלכלית ירדה גם תוכנית התרבות של הערוץ הראשון. כפי שנחשף ב"גלובס", ברשות השידור מבקשים להפוך את ערוץ 33 לערוץ חדשות ולהעביר אליו את כל תוכניות האקטואליה. כמו כן, מהדורת "מבט" צפויה להתארך לשעה ולהיות מוקדמת לשעה 20:00.

מרשות השידור נמסר כי "בימים אלה שוקדים על גיבושה של תוכנית כלכלית-צרכנית חדשה ומשודרגת שתשודר בערוץ הראשון בעונת החורף הקרובה".