חברות הסלולר: לא להחריג את מירס בהקמת אנטנות

פלאפון, פרטנר וסלקום דורשות למנוע אפלייתן לעומת המפעילים הסלולריים החדשים ■ מירס: הגדולות מנסות לעכב אותנו להיכנס לשוק ולהתחרות בהן

שלוש החברות הסלולריות הוותיקות דורשות למנוע אפלייתן לעומת המפעילים הסלולריים החדשים. פלאפון, פרטנר וסלקום ביקשו מבית המשפט, באמצעות משרד עו"ד צלרמאייר-פילוסוף, לאפשר להן להגיב על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להחריג את המפעילים החדשים - עמדת היועץ היא לאפשר למפעילים הקטנים בלבד להקים כמות קטנה של מתקני גישה אלחוטיים (אנטנות קטנות) בצורה מבוקרת.

לטענת שלוש החברות הסלולריות הגדולות, בעצם הסכמתו להחריג את המפעילים החדשים, נכנס היועץ המשפטי לממשלה לנעלי הרגולטור ושם עצמו כמעין רגולטור על, מבלי שניתנה לו סמכות לכך ובנושאים טכניים שאינם בתחום סמכותו. תגובת היועץ המשפטי לממשלה באה בעקבות בקשתה של מירס להחריג את השחקנים החדשים, משום שללא הקמת מתקני גישה אלחוטיים לא ניתן להקים רשת סלולרית במדינת ישראל, והיא לא תוכל לעמוד בדרישות לפריסת הרשת להם התחייבה.

בעקבות פניית החברות הסלולריות הוותיקות, פנתה מירס אף היא לבית המשפט וביקשה לדחות את תגובת החברות הסלולריות. לטענת מירס לחברות הוותיקות ניתנה הזדמנות להגיב על הבקשה שלה לצמצום הצו שאוסר על הקמת מתקני גישה, ולכן פניית החברות נועדה בעצם להביא לעיכובים ותחרות מצידה, אם תתקבל עמדת היועץ המשפטי לממשלה.

לטענת מירס תגובת היועמ"ש לממשלה עולה בקנה אחד עם הודעותיו הקודמות לבית המשפט. החברות הסלולריות יזמו הליך נפרד ביחס להיקף הצו שצריך לחול לגביהן, הסותר בקשתן זו. "לצערנו, ניכר כי 'התעוררות' מאוחרת זו של החברות הסלולריות נובעת ככל הנראה מחששן, כי הצו עשוי להיות מצומצם, וכי תתקיים התחרות המקווה בהן", אמרו במירס.