מצלמות הרמזור החדשות יפיקו קנסות גם לנהגים שיחצו בירוק

השיטה: מצלמות הרמזור הדיגיטליות החדשות יצלמו גם נהגים שחוצים באור ירוק - אך במהירות גבוהה מהמותר ■ המטרה: להגביר את "תפוקת" המצלמות, כלומר את מספר הקנסות

מאז התחלת הפריסה של רשת מצלמות התנועה החדשות מסוג "גאטסו", במסגרת פרויקט "א3", ניסו הגורמים הממשלתיים הממונים לפזר מסרים מרגיעים ו"ממלכתיים", שהדגישו כי לא מדובר במערכת לגביית מסים - אלא, כביכול, במתן פתרון ממוקד למוקדי סיכון ולעברייני תנועה כבדים.

במרכז המטרה הפומבית והמוצהרת הוצבו, כביכול, נהגים שחוצים כבישים באור אדום - עבירה אנטי-נורמטיבית ממדרגה ראשונה. על-פי פרסומי המשרד, רוב המצלמות החדשות, שיוצבו בשלב הראשון, אמורות להיות מצלמות-רמזור שיוצבו בצמתים מועדים לפורענות.

אלא של"גלובס" נודע כי גם אותן "מצלמות אור אדום" דיגיטליות ישמשו בארץ להפקת דוחות מהירות מצולמים גם לנהגים שיחצו צמתים באור ירוק כחוק, אך במהירות גבוהה מהמותר. בדרך זו תגדל בצורה משמעותית "התפוקה" של הדוחות והקנסות המונפקים במצלמות הרמזור, ותגדל הכדאיות הכלכלית של רכישתן ואחזקתן למדינה.

יצוין כי האופציה למדוד ולצלם מהירות של כלי רכב בצמתים היא אופציה טכנית, שמובנית במצלמות האור האדום החדשות, אולם השימוש בה נתון לשיקול-הדעת של "הלקוח". ברוב מדינות העולם נהוג להשתמש במצלמות אלה רק לאיתור נהגים שנוסעים ברמזור אדום.

בתגובה לפניית "גלובס" לגבי השימוש העתידי במצלמות הרמזור, נמסר מהמשרד לביטחון פנים כי "למצלמות יש את היכולות למדוד מהירות נסיעה ולצלם, במקרה שעבר עבירת מהירות".