משפט הפטנטים על הקופקסון של טבע מתחיל מחר רשמית

טבע תובעת את החברות הגנריות שמנסות לפתח גרסה גנרית לתרופת הקופקסון ■ תובעת את החברות מיילן, Natco, מומנטה וסנדוז על הפרת פטנט, וטוענת כי הפטנטים שמגינים על התרופה תקפים עד 2014-2015

משפט הקופקסון יוצא מחר רשמית לדרך. המשפט, שבמסגרתו תובעת טבע את החברות הגנריות שמנסות לפתח גרסה גנרית לתרופת הקופקסון, ייפתח מחר בבית המשפט המחוזי בניו יורק. טבע תובעת את החברות מיילן, Natco, מומנטה וסנדוז על הפרת פטנט, וטוענת כי הפטנטים שמגינים על התרופה תקפים עד 2014-2015.

כחלק מההליך המשפטי, ובנפרד מההליך המרכזי שייפתח מחר, החברות הנתבעות ניסו לטעון שבעת רישום הפטנטים טבע התנהלה באופן לא הולם, ולפיכך הפטנטים אינם תקפים. בשבוע שעבר דווח כי בית המשפט אימץ את טענות טבע בעניין הליך פרשנות תביעות הפטנטים, ובטבע העריכו שפרשנות בית המשפט משפיעה על ההערכה בנוגע להפרת הפטנט ותוקפו.

קופקסון היא התרופה הנמכרת ביותר של טבע, עם מכירות של 1.86 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. התרופה מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, ומכירותיה צומחות למרות כניסת תחרות מצד תרופות שניתנות בבליעה (אוראליות), בניגוד לקופקסון שניתנת בהזרקה. טבע אינה מדווחת לכמה משורת הרווח תורמת התרופה, אך לפי הערכות מדובר על כשליש מרווחי החברה.

המשפט יתחיל מחר, והדיונים ייערכו במשך כמה ימים רצופים. האנליסט ד"ר רוני גל מ-Bernstein Research העריך שלנוכח הכמויות העצומות של מידע שיימסר לבית המשפט, לא צפויה החלטה בדיונים לפני אמצע שנת 2012.

להערכת גל, בתמחור הנוכחי של מניית טבע מומלץ לקנות את המניה גם אם הסיכויים לזכייה במשפט עומדים רק על 50%. המלצתו היא "תשואת יתר" במחיר 55 דולר, 36.7% מעל מחיר השוק.

מושפעת מהתנודות בדולר

טבע איבדה 13.3% מערכה מסוף חודש יולי, בין היתר בשל החששות מתחרות גנרית לקופקסון. שווי השוק של החברה הוא 35.8 מיליארד דולר.

בהמשך לכתבת סיכום תוצאות חברות המעו"ף שפורסמה בשבוע שעבר, נציין שבמונחים דולריים - המטבע שבו טבע מדווחת - הרווח הנקי של טבע על בסיס Non-GAAP עלה ברבעון השני ב-0.3% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 981 מיליון דולר. הרווח על בסיס GAAP ירד ב-27.5% במונחים דולריים, ל-580 מיליון דולר. תרגום התוצאות לשקלים השפיע על הנתונים שפורסמו בכתבה משום שהדולר נחלש ב-12% בין יוני 2010 ליוני 2011.